راهکاری ساده برای پیشگیری از خستگی چشم

به گزارش سلامت و زیبایی، خستگی چشم یا سندرم بینایی از بیماری های رایج ناشی از استفاده زیاد از رایانه و یا تلفن همراه است که با یک راهکار ساده می توان از بروز آن پیشگیری کرد.

راهکاری ساده برای پیشگیری از خستگی چشم

به گزارش سلامت و زیبایی از سلامت و زیبایی، صرف زمان طولانی در مقابل صفحه نمایش رایانه ها و یا تلفن های همراه می تواند باعث خستگی چشم شود که با توجه به شرایط فعلی یعنی با آغاز همه گیری کرونا این مدت زمان افزایش نیز یافته است.

برخی از علائم عمومی خستگی چشم که به آن سندرم بینایی نیز گفته می شود شامل سردرد، سوزش یا خارش چشم، خشکی یا آبریزش چشم، تاری دید و حتی مشکل در تمرکز است؛ علاوه بر این وب سایت کلینیک مایو اعلام کرده است کسانی که بیش از دو ساعت مقابل صفحه نمایش زمان صرف می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. این مورد درباره افرادی که شرایط بدی دارند و نور یا موقعیت صفحه نمایش خود را تنظیم نمی کنند، بدون وقفه مطالعه می کنند و در معرض تهویه مطبوع قرار ندارند، صدق می کند.

وب سایت فایت فور سایت برای پیشگیری از این بیماری توصیه می کند افراد تکنیک استراحت 20-20-20 را به کار گیرند.

این نوعی ورزش است که به کاهش خستگی چشم کمک می کند. برای این منظور پس از هر 20 دقیقه ای که شما به صفحه نمایش نگاه می کنید، به یک صحنه دیگر در فاصله 20 فوتی (6 متری) به مدت 20 ثانیه نگاه کنید، این راهکار ساده تا حد قابل توجهی مانع خستگی چشم شده و از بروز سندرم بینایی پیشگیری می کند.

چشمک زدن هم گزینه دیگری است که انجام مکرر آن در طول نشستن مقابل صفحه نمایش می تواند تاثیرگذار باشد.

منبع: جام جم آنلاین

به "راهکاری ساده برای پیشگیری از خستگی چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکاری ساده برای پیشگیری از خستگی چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید