راهنمای تور یک روزه جزایر سولوتسکی روسیه

به گزارش سلامت و زیبایی، جزایر سولوتسکی روسیه | Solovetsky Islands

جزایر سولوتسکی روسیه که به آن جزایر سولوکی هم می گویند، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در روسیه بوده که گردشگران طبیعت گرا و البته دوستار کلیسا و بناهای تاریخی را به خود جذب می نماید. بیشتر مسافران و گردشگرانی که وارد روسیه می شوند، از وجود چنین جزایری در نزدیکی شهر معروفی مانند سنت پترزبورگ بی خبرند. اگر در تور روسیه شرکت نموده اید و قصد سفر به سنت پترزبورگ را دارید، به شما در مجله گردشگری خبرنگاران پیشنهاد می دهیم که به جزایر سولوتسکی روسیه بروید. جزایری بسیار آرام و ساکت با طبیعتی روستایی و البته آب و هوایی خنک در تابستان انتظار شما را می کشد.

راهنمای تور یک روزه جزایر سولوتسکی روسیه

سفر یک روزه به جزایر سولوتسکی روسیه

اگر به سنت پترزبورگ رفتید و برای سفر خود محدودیت زمانی ندارید، پیشنهاد می دهیم که به یک سفر یک روزه بروید. به راحتی از سنت پترزبورگ می توانید با قطار خود را به جزایر سولوتسکی روسیه برسانید. قطارهای جزایر سولوتسکی روسیه شبانه از این شهر به مقصد کیم در شمال شرقی روسیه حرکت می کنید. اگر در نهایت تصمیم به چنین سفری گرفتید، به بخش دسترسی به جزایر بروید.

هر گردشگر طبیعت گردی که می خواهد با محیط روستایی بسیار غنی و البته طبیعت تابستانی روسیه آشنا گردد، مکانی بهتر از شش جزیره سولوتسکی که از خلیج اونگا توسط دریای سفید جدا شده اند، پیدا نمی کند. بزرگترین جزیره این مجموعه جزایر، یک بنای بسیار شگفت انگیز مربوط به قرن پانزدهم را در خود جای داده است. این بنا به دلیل موقعیت خوبی که در این جزیره دارد، به راحتی در دسترس گردشگران و بینندگان قرار می گیرد. با کروز از شهر کم (Kem) به جزایر سولوتسکی روسیه می توانید بهترین مناظر تابستانی و سواحل زیبای روسیه را در یک روز آفتابی ببینید.

چطور خود را به جزایر سولوتسکی روسیه برسانید؟

با پرواز و قطار می توانید خود را ابتدا به شهر کم (Kem) و در نهایت با قایق خود را به این جزایر رسانده و در تور یک روزه جزایر سولوتسکی روسیه شرکت کنید. قطار هایی که از سنت پترزبورگ به سمت شهر کم حرکت می نمایند عموما در دو سانس حرکت دارند. به شما در مجله گردشگری سلامت و زیبایی پیشنهاد می دهیم که اگر می خواهید به تمام برنامه های بازدید از جزایر و البته قایق های کروز آن، برسید، بهتر است که قطار شب سنت پترزبورگ به کم را سوار شوید.

این قطار واگن های درجه ای مختلفی دارد. از درجه 3 گرفته تا درجه یک را می توانید در هنگام خرید بلیط قطار انتخاب کنید. در واگن درجه دو می توانید تخت های راحتی را خریداری کنید و تمام طول شب را راحت بخوابید.

این قطار صبح زود به شهر کوچک کم (Kem) می رسد. دقت کنید که این شهر، یک ایستگاه بین راهی است و حواستان باشد که از آن عبور نکنید. با این قطار می توانید از میان کروزها و قایق هایی که به سمت جزایر حرکت می نمایند، به راحتی انتخاب نموده و حتی به جمعیت زیاد و شلوغ گردشگران هم برخورد نداشته باشید.

قایق ها و کروز جزایر

بیشتر افرادی که با راهنما به این منطقه می آیند، راه دیگری را پیش می گیرند. این گروه های گردشگری از شهر کم تاکسی گرفته و خود را به شهر کوچکتر دیگری به نام رابوچئوستروسک (Rabocheostrovsk) می رسانند. سپس از آنجا قایق ها را سوار می شوند. از این دو شهر، دو قایق هر روز صبح راستا دو ساعته ای را برای جزایر سولوتسکی روسیه طی می نمایند. بلیط این قایق ها را باید به صورت آنلاین خریداری کنید. اگر نتوانستید از قبل بلیط تهیه کنید، می توانید با کاپیتان کشتی ها صحبت نموده و از آن ها بخواهید که بلیط حضوری خریداری کنید.

یکی از جاذبه های این سفر، همگام شدن با مردم محلی و بومی روسیه است. با این مردم نه تنها در قطار بلکه در کشتی همراه خواهید بود و هم کلام شدن با آن ها، می تواند لذت سفر و ارتباط شما را با محیط دوچندان کند. اگر خوش شانس باشید، شاید نهنگ های سفید را هم ببینید. همچنین مردم محلی در طول راستا با آهنگ های محلی روسی و آکاردئون نوازی محیط دلچسب و شادی را برای خود و دیگر مسافران و گردشگران به وجود می آورند.

بازگشت از سفر

برای بازگشت از سفر، به خاطر بسپارید که قایق ها در نهایت در بعد از ظهر دوباره به شهرهای کم یا ابوچئوستروسک حرکت می نمایند. حتما زمان دقیق بازگشت قایق ها را از آن ها بپرسید و به موقع به آن ها برسید. چرا که تنها شانس شما برای خروج از جزایر است. می توانید باقی روز را در کنار بندر در شهر کم به گشت و گذار پرداخته و حتی یک غذای محلی روسی هم در رستوران های محلی آن سفارش دهید.

بهترین روش برای بازگشت از جزایر سولوتسکی روسیه دوباره قطار نیمه شب به مقصد سنت پترزبورگ است.

شب را در کوپه استراحت نموده و صبح در سنت پترزبورگ آماده ادامه گشت و گذار خود باشید.

  • نکته: هیچ اقامتگاه و هتلی در جزیره پتروزاوودسک در میان مجمع الجزایر سولوتسکی روسیه وجود ندارد و در مجموع اقامت گردشگران در این جزیره ممنوع است. بنابراین برای اقامت باید خود را به شهر کم یا رابوچئوستروسک یا دیگر جزایر برسانید.

جاذبه های جزایر

قایق ها و تورهایی که برای جزایر سولوتسکی روسیه راهی می شوند، حداقل در سه جزیره و مقصد توقف دارند و به دیدن 3 تا از جاذبه های تاریخی این بخش از روسیه می روند.

صومعه سولوتسکی

این صومعه یکی از بزرگترین صومعه ها در شمال روسیه است. در قرن پانزدهم آغاز به ساختن آن نمودند اما تاریخ بیشتر دیوارهای آن مربوط به قرن شانزدهم است.

دریاچه سیاتوی | Svyatoye Lake

این دریاچه در کنار صومعه قرار گرفته و به همراه دریا، تمام محوطه صومعه را در بر گرفته است.

در هنگام بازگشت از جزایر سولوتسکی روسیه آخرین مقصد، جزیره پتروزاوودسک (Petrozavodsk) و بازدید از کلیساهای چوبی کیژی روسیه است. جاذبه ای که حتما در تور جزایر نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

هتل های زیبای چوبی در جزایر سولوتسکی روسیه

اگر می خواهید که سفر خود را بیشتر نموده و مدت زمان بیشتری در میان جزایر آرام و ساکت روسیه بگردید، پیشنهاد می دهیم که برای اقامت به جزایری بروید که دارای اقامتگاه برای گردشگران هستند. خوشبختانه به راحتی و به صورت آنلاین می توانید رزرو هتل خود را انجام دهید. هتل سولووکی (Solovki Hotel) یکی از بهترین هتل ها برای اقامت است. اتاق ها و خانه های چوبی که به سبک معماری روستایی روسیه طراحی و ساخته اند، اقامتی به یاد ماندنی را برای شما فراهم می نمایند. این اتاق ها حتی در سرمای پاییز نیز، برای شما گردشگران آب گرم و داغ و همچنین شومینه ای روشن خواهند داشت. غذاهای عالی رستوران به همراه اینترنت وای فای رایگان از دیگر امکانات رفاهی درون این هتل است.

دیگر هتل های این جزایر نیز، به خوبی این هتل بوده و پیشنهاد می کنیم که اگر قصد اقامت شبانگاهی دارید، حتما از قبل رزرو خود را انجام دهید. چرا که در فصل گرم سال مانند بهار و تابستان که بهترین زمان بازدید از جزایر سولوتسکی روسیه است، این هتل ها به سرعت پر می شوند. اگر نتوانستید، در هتل ها، اتاقی رزرو کنید، نگران نباشید. شاید بتوانید در خانه مردم محلی این منطقه برای یک شب اقامت بمانید که خود جاذبه دیگری در این مقصد توریستی روسیه است.

منبع: lonelyplanet.com

منبع: الی گشت

به "راهنمای تور یک روزه جزایر سولوتسکی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای تور یک روزه جزایر سولوتسکی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید