تعداد دنیا های سنگی مشابه زمین در کهکشان راه شیری زیاد است ، دانشمندان در جستجوی بیگانگان

به گزارش سلامت و زیبایی، براساس یافته های جدید احتمال وجود سیاراتی شبیه به زمین بالاست و مطالعات جدید نشان می دهد که سیارات سنگی شبیه به سیاره ما به دوربعضی ستاره ها می چرخند.

تعداد دنیا های سنگی مشابه زمین در کهکشان راه شیری زیاد است ، دانشمندان در جستجوی بیگانگان

به گزارش خبرنگار فناوری سلامت و زیبایی، سیارات شبیه زمین ممکن است خاص نباشند و این برای دانشمندانی که در جستجوی وجود بیگانگان هستند خبر خوبی است. تجزیه و تحلیل های جدید نور ستاره های اطراف نشان می دهد که تعداد دنیا های سنگی مانند زمین در کهکشان راه شیری زیاد است.

یافته های جدید بیان می نمایند که بسیاری از سیارات خارجی می تواند شرایطی (میدان مغناطیسی، اتمسفر خوب و صفحات تکتونیکی که مواد معدنی را به سطح می آورند) داشته باشند که برای زندگی مناسب است.

ادوارد یانگ از دانشگاه کالیفرنیا گفت: وقتی ما آغاز به پیدا کردن سیاره های اطراف ستاره ها کردیم، شانس وجود زندگی در دیگر ستاره ها افزایش یافت. اکنون ما شواهدی پیدا نموده ایم که نشان می دهد سیاراتی سنگی شبیه به زمین می توانند وجود داشته باشند بنابراین شانس وجود زندگی در جایی جز زمین همچنان بالاست.

در این تحقیقان یانگ و همکارانش از تلسکوپ های رصدخانه هاوایی برای مطالعه نور شش کوتوله سفید که 200 تا 665 سال نوری از زمین فاصله دارند، استفاده کردند. هر کدام از این کوتوله های سفید زمانی مانند ستاره ما، خورشید بودند، اما میلیون ها سال قبل از تمام شدن سوخت هیدروژنی خود منفجر شدند. این انفجار ها بقایای بسیار چگال به جا گذاشتند که جرمی به اندازه نصف خورشید و ابعادی به اندازه زمین دارند. این بقایای چگال از طریق صفحات دواری از قطعات سنگی که قبلا سیاره ها و سیارک های نزدیک ستاره بوده اند، احاطه شده است.

محققان الگو های نوری که از طریق کوتوله سفید منتشر می گردد را برای آشکار کردن ترکیبات شیمیایی قطعات سنگی مطالعه نموده اند. نتایج تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که 5 مورد از 6 کوتوله سفید قطعاتی را جذب می نمایند که ترکیبات شیمایی آن ها مشابه زمین، مریخ و ونوس است. محققان نتیجه گرفتند سیاراتی که این قطعات را می سازند سنگ هایی با ترکیبات مشابه دارند.

از آنجا که مواد معدنی موجود در این قطعات مشابه مواد موجود روی کره زمین است، پس احتمالا سیاراتی که باعث ایجاد این قطعات شده اند از جهات دیگر نیز به سیاره ما شبیه هستند. شباهت هایی مانند چگالی اتمسفر، هسته فلزی که میدان مغناطیسی محافظ ایجاد می نماید و صفحات تکتونیکی که مواد معدنی را به سطح می آورند.

یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی گفت: شرایط مناسب برای زندگی روی یک سیاره به عوامل بسیاری مرتبط است که در تحقیقات جدید به آن توجه نشده از جمله وجود رادیوایزوتوپ ها به عنوان منبع گرما در فضای داخلی سیاره یا سایر خصوصیات لازم برای تشکیل سیاره. اما این امر به یقین نشان می دهد که بسیاری از سیاره های سنگی از نظر ترکیب کلی و رفتاری بسیار شبیه به زمین هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تعداد دنیا های سنگی مشابه زمین در کهکشان راه شیری زیاد است ، دانشمندان در جستجوی بیگانگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد دنیا های سنگی مشابه زمین در کهکشان راه شیری زیاد است ، دانشمندان در جستجوی بیگانگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید