اقامتگاه مناسب و توسعه گردشگری لرستان

به گزارش سلامت و زیبایی، ایجاد شرایط اقامت برای توسعه گردشگری استان لرستان بسیار با اهمیت است.

اقامتگاه مناسب و توسعه گردشگری لرستان

از ظرفیت های موجود در استان لرستان می توان استفاده کرد و برای گردشگرانی که به این منطقه می آیند امکانات رفاهی از جمله اقامتگاه مناسب فراهم کرد.

جامعه شناس، دکتر ابراهیم خدایی در رابطه با لزوم اقامتگاه مناسب در این منطقه بیان نمود:

یکی از ظرفیت های گردشگری در لرستان این است که استان معبر گردشگران بوده و به عنوان حلقه وصل مرکز و غرب و جنوب غربی کشور مطرح است.

وی ادامه داد:

می توان با برخی طرح های کلان ملی و یا کوچک محلی این شرایط را بازهم بهتر کرد.

خدایی با اشاره به اهمیت ایجاد شرایط اقامت برای توسعه گردشگری لرستان، اضافه نمود:

در فصل بهار کمتر روستایی در اقصی نقاط استان می توان یافت که آن قدر دلکش و مجذوب کننده نباشد که هر مسافری را تحریک کند. مسافران در ازای پرداخت 50 یا 100 هزار تومان، یک شب اقامت در خانه ای کاه گلی با بافت روستایی سنتی و در کنار طبیعت زیبا و متفاوت تجربه می کند.

این جامعه شناس اظهار داشت:

با ترویج خانه های بوم گردی و تهیه شناسنامه ای از خانه های قابل سکونت در روستاهای نمونه گردشگری می توان درآمدی جزئی برای اقشار روستایی لرستان ایجاد کرد.

این که در یک روستای لرستان اتاقی کاه گلی کنار حیاط خانه روستاییان را در فصل بهار به مسافران اختصاص دهد، با اندکی برنامه ریزی و فرهنگ سازی می تواند چند هزار تومان در سال به درآمد آن روستا اضافه کند و این مبلغ هرچند ناچیز به نظر برسد، اما برای روستاهای لرستان که غالبا رنج بیکاری، فقر و مهاجرت را تجربه می کنند، غنیمت است.

با داشتن عزم بیشتر، راه اندازی تورهای گردشگری، فراهم کردن امکانات بهتر در روستاها و راهکارهای دیگری شبیه بدان می توان این مبلغ درآمد را به مراتب افزایش داد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "اقامتگاه مناسب و توسعه گردشگری لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه مناسب و توسعه گردشگری لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید