پنانیتو دولت و پلیس محلی را مقصر موج جدید خشونت ها در مکزیک دانست

به گزارش سلامت و زیبایی، رییس جمهور مکزیک که قرار است اول دسامبر دفتر ریاست جمهوری را ترک کند، گفت: پس از دستگیری رهبران کارتل های بزرگ، دولت و پلیس محلی در مقابله با گروه های کوچک گانگستری دچار بی ثباتی گردیده اند که این مساله باعث ایجاد موج جدید جرم و خشونت در کشور گردیده است.

پنانیتو دولت و پلیس محلی را مقصر موج جدید خشونت ها در مکزیک دانست

به گزارش سلامت و زیبایی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جدا از چندین رسوایی مالی، یکی از دلایل اصلی کاهش محبوبیت رییس جمهور فعلی مکزیک افزایش خشونت های گانگستری در این کشور است.

انریکه پنانیتو اعلام نمود: متاسفانه این ضعف در این حوزه به دلیل فعالیت گروه های کوچک تبهکاران است که پلیس محلی ظرفیت لازم برای مقابله با آنها را به طور موثر ندارد.

درواقع پلیس محلی در بسیاری از بخش های مکزیک با آموزش بد و تجهیزات کم به کار مشغولند و معمولا فاسد هستند. منتقدان بر این باورند که پنا نیتو اقدامات کمی در تقویت اجرای قوانین فدرال انجام داده است.

در سال 2017، 25 فقره قتل به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت این کشور به ثبت رسیده ، که از سال 1997 این آمار بالاترین رقم بوده است.

آلخاندرو هوپه روزنامه نگار مکزیکی می گوید که رییس جمهور این کشور در اجرای قانون و امنیت اقدامات بسیار کمی انجام داده است و در این دوران بودجه امنیتی در حوزه تقویت پلیس فدرال و یا ارتش بسیار کم افزایش یافته است.

هم چنین پنا نیتو رییس جمهور فعلی مکزیک به مردم این کشور هشدار داد که در حوزه سیاست خارجی بی اعتنا نشوند.

وی همواره به دنبال یافتن راه حلی برای بحران ونزوئلا بود که با مسائل اقتصادی و سیاسی درگیر است. این در حالی است که رییس جمهور آتی مکزیک خواهان پرهیز از هرگونه دخالت در امور کشورهای دیگر است.

پنا نیتو هشدار داد: میان عدم مداخله و بی اعتتنایی درباره آنچه که در دنیا اتفاق می افتد، سردرگم نشوید.

وی اضافه کرد که او به اصلاحاتی که در اوایل دوره ریاست جمهوری خود برای ارتقای صنعت نفت، آموزش، مخابرات و دیگر حوزه ها انجام داده است، افتخار می نماید.

وی ادامه داد: اصلاحات ساختاری بدون شک بزرگترین موفقیت این دولت بوده و به رشد آتی کشور یاری خواهد نمود.

یکی دیگر از حوزه های ناموفق پنا نیتو، اقتصاد بوده که نقدها بسیاری دراین باره بر او وارد است.

با این حال وی اعلام نمود: زمانیکه دولت من به سرانجام برسد، من 97 درصد از وعده هایم را عملی نموده ام.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پنانیتو دولت و پلیس محلی را مقصر موج جدید خشونت ها در مکزیک دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنانیتو دولت و پلیس محلی را مقصر موج جدید خشونت ها در مکزیک دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید