همه رکوردهای نوله پس از قهرمانی در اوپن استرالیا ، پنج قدم تا فدرر

به گزارش سلامت و زیبایی، نواک جوکوویچ ظهر روز یکشنبه با رجحان برابر رافائل نادال برای هفتمین بار قهرمان تنیس آزاد استرالیا شد و از شش قهرمانی راجر فدرر در این رقابت ها گذشت.

همه رکوردهای نوله پس از قهرمانی در اوپن استرالیا ، پنج قدم تا فدرر

به گزارش سلامت و زیبایی به نقل از ای اس پی ان، تنیسور 31 ساله صربستانی در شرایطی مقابل همتای اسپانیایی خود نهاده شد که تماشاگران حاضر در استادیوم راد لیور در ملبورن انتظار داشتند یک رقابت نزدیک ببینند اما نوله در سه ست پیاپی از سد نادال گذشت و هفتمین قهرمانی خود را در یک دهه اخیر در استرالیا جشن گرفت. شش قهرمانی پیشین او در این گرند اسلم در سال های 2008، 2011 تا 2013، 2015 و 2016 به دست آمده بود.

حالا جوکوویچ با 15 قهرمانی در چهار گرند اسلم یا تنیس آزاد بالاتر از پیت سمپراس آمریکایی نهاده شده و البته هنوز راهی دراز برای رسیدن به 20 قهرمانی فدرر پیش رو داد. نادال هم با 17 قهرمانی بالاتر از جوکو ایستاده است. روی امرسن با 12، راد لیور با 11، بیورن بورگ با 11 و بیل تیلدن با 10 قهرمانی دیگر تنیسورهای برجسته تاریخ با دست کم 10 بار بالا بردن جام قهرمانی در یکی از چهار گرند اسلم استرالیا، رولان گاروس فرانسه، ویمبلدون و آمریکا هستند.

نوله که سه گرند اسلم اخیر دنیای تنیس را از آن خود نموده، درست یک سال جوان تر از رقیب اسپانیایی و شش سال کوچک تر از اعجوبه سوئیسی است. تنها چهار قهرمانی فدرر پس از عبور او از سن 31 سالگی به دست آمده و با توجه به تداوم قهرمانی های جوکوویچ در یک سال اخیر، بعضی کارشناسان معتقدند او می تواند پیش از بازنشست شدن از رکورد 20 قهرمانی فدرر بگذرد و با یک رکورد جاودانه چهار گوشه زمین تنیس را برای همیشه ببوسد.

جوکوویچ که به خاطر شیرین کاری هایش در زمین تنیس به جوکر هم مشهور شده، هفت قهرمانی در اوپن استرالیا در کارنامه دارد. یک قهرمانی در رولان گاروس، چهار قهرمانی در ویمبلدون و سه قهرمانی در اوپن آمریکا دیگر افتخارهای تنیسور 31 ساله صربستانی است که در رقابت های رو در رو با سه رقیب بزرگ خود نادال، فدرر و اندی ماری تعداد بردهایش همیشه بیشتر از باخت ها بوده است.

از نظر تعداد حضور در بازی نهایی و قهرمانی در یک گرند اسلم، رافا با 11 قهرمانی و بدون باخت در رولان گاروس پیشتاز است. سمپراس آمریکایی هر هفت بازی قهرمانی خود را در اوپن آمریکا با برد پشت سر گذاشته و نوله همین رکورد را در هفت فینال اوپن استرالیا به نام خود سند زده است. بیورن بورگ سوئدی هم با شش قهرمانی در شش فینال اوپن فرانسه یا همان رولان گاروس در میان برترین ها قرار می گیرد.

بازی ظهر یکشنبه (به وقت ایران) در استادیوم راد لیور ملبورن با فقط دو ساعت و چهار دقیقه (124 دقیقه) کوتاه ترین رقابت فینال در یک گرند اسلم بین جوکوویج و نادال بود. نوله پس از 50 سال توانست با رکورد لیور استرالیایی در سه قهرمانی پشت هم در گرند اسلم ها پس از سن 30 سالگی برابری کند. لیور که نامش بر زمین اصلی گرند اسلم ملبورن نهاده شده، سال 1969 رکورد سه قهرمانی پیاپی را ثبت نموده بود.

جوکو در عین حال نخستین بازیکن تاریخ تنیس است که توانسته در سه بازه زمانی متفاوت در سه گرند اسلم (یا بیشتر) قهرمانی های پیاپی به دست بیاورد. نادال هم در بازی نهایی اوپن استرالیا 2019 برای نخستین بار در کارنامه فینال های خود نتوانست حتی یک ست برنده از زمین خارج گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "همه رکوردهای نوله پس از قهرمانی در اوپن استرالیا ، پنج قدم تا فدرر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه رکوردهای نوله پس از قهرمانی در اوپن استرالیا ، پنج قدم تا فدرر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید