شناسایی بیماری های چشمی با سنسور تغییر رنگ

به گزارش سلامت و زیبایی، محققان دانشگاه ایلی نوی (UI)، ژل حاوی نانوذرات طلا فراوری کردند که در واکنش با اشک چشم حاوی اسید اسکوربیک ناشی از زخم در چشم تغییر رنگ می دهد.

شناسایی بیماری های چشمی با سنسور تغییر رنگ

به گزارش سلامت و زیبایی و به نقل از چاینا نیوز، این سنسور که OjoGel نام دارد می تواند میزان اسید اسکوربیک را معین و آسیب به چشم را در عرض چند دقیقه تشخیص دهد.

یک قطره اشک به راحتی با OjoGel واکنش داده و موجب تغییر رنگ آن خواهد شد. میزان تغییر رنگ به غلظت اسید اسکوربیک در نمونه اشک بستگی دارد و با افزایش غلظت از زرد کم رنگ تا قهوه ای مایل به قرمز تیره تغییر می نماید.

محققان، آزمایش های زیادی برای معین غلظت های مرتبط با هر درجه تغییر رنگ انجام دادند و هدایت برای هر رنگ و دستورالعمل استفاده از برنامه تلفن همراه با نام Pixel Picker را برای اندازه گیری دقیق غلظت نشان داده گردیده توسط ژل ارائه کردند.

در تحقیقات پیشین محققان UI معین شد که غلظت اسید اسکوربیک در اشک، اندازه گیری مناسبی برای معین میزان آسیب به چشم است. اسید اسکوربیک به طور معمول غلظت بسیار کمی در اشک دارد.

دیپانجان پان، استاد بیومهندسی و کالج پزشکی کارل ایلی نوی اظهار کرد: آسیب جدی به قرنیه ناشی از زخم و یا آسیب های جراحی موجب آسیب به غشای اشکی و افزایش غلظت اسید اسکوربیک در اشک به میزان قابل توجهی بالاتر از میزان طبیعی می گردد.

گام بعدی محققان، پردازش فناوری OjoGel و فراوری دستگاه بالینی ارزان و آسان برای استفاده است. از دیگر مواردی که احتیاج به آنالیز بیشتر دارد مطالعات بالینی در معین دقت خواندن OjoGel در آسیب چشم است.

نتایج این تحقیق در نشریه Biosensors and Bioelectronics منتشر گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شناسایی بیماری های چشمی با سنسور تغییر رنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی بیماری های چشمی با سنسور تغییر رنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید