ذبیح الله پورشیب: از کسب مدال برنز هم خوشحالم، هم ناراحت، هروی لیاقت عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ کاراته ایران را دارد

به گزارش سلامت و زیبایی، ذبیح الله پورشیب، کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: عملکرد تیم ملی نشان می دهد که هروی لیاقت این را دارد تا بهترین و پرافتخارترین مربی تاریخ ایران لقب بگیرد.

ذبیح الله پورشیب: از کسب مدال برنز هم خوشحالم، هم ناراحت، هروی لیاقت عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ کاراته ایران را دارد

ذبیح الله پورشیب در گفت و گو با خبرنگار ورزشی سلامت و زیبایی، در خصوص سطح بیست و سومین دوره مسابقات جهانی کاراته گفت: مسابقات این دوره از لحاظ تعداد کشورهای شرکت و ورزشکاران بیشتر از دوره های گذشته بود و همین موضوع باعث بالا رفتن کیفیت مسابقات شده بود. همین موضوع باعث شد شاهد کسب مدال توسط بازیکنانی کم تجربه و بازیکنانی که مدال های زیادی را در کارنامه خود نداشتند، باشیم. این نشان می دهد با توجه به المپیکی شدن کاراته چقدر این رشته در تمامی کشورها از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

وی توضیح داد: در مسابقات جهانی اسپانیا قهرمانان نامدار زیادی در کسب مدال یا تکرار مدال ها گذشته خود ناموفق بودند و بسیاری از قهرمانان اوزان مختلف نیز در مراحل ابتدایی حذف شدند که برای همه جالب بود. اگر در یک وزن شاهد چنین اتفاقاتی بودیم آن را به اتفاق در ورزش ربط می دادیم اما وقتی در تمام اوزان شاهد این مسئله بودیم، دیگر نمی توانیم آن را به اتفاق ربط دهیم. این مسئله حتی در کومیته تیمی و بخش بانوان نیز قابل مشاهده و نشان دهنده پیشرفت همه کشورها در کاراته بود.

کاپیتان تیم ملی کاراته در خصوص تکرار مدال برنز دوره گذشته خود در مسابقات جهانی اسپانیا گفت: از اینکه باز هم توانستم به مدال جهانی دست پیدا کنم و روی سکو قرار بگیرم خوشحال و از اینکه نتوانستم رنگ مدال خود را بهتر کنم ناراحت هستم. امیدوارم در مسابقات آینده رنگ مدالم بهتر باشد. همیشه کوشش خود را برای کسب بهترین مدال انجام دادم اما برخی اوقات در این مسئله می توان موفق بود و برخی مواقع نیز این امکان وجود ندارد.

پورشیب در خصوص رقبای خود در وزن 84- کیلوگرم مطرح کرد: حریفان خوبی در این وزن حضور داشتند و هیچ حریفی را نمی توان در مسابقات جهانی دست کم گرفت. در این وزن از میان مدال آوران دوره گذشته مسابقات جهانی در اتریش تنها من روی سکو رفتم و نفرات قهرمان، نایب قهرمان و سوم مشترک دوره گذشته روی سکو قرار نگرفتند. این نشان می دهد که مسابقات وزن 84- کیلوگرم مانند تمام اوزان سنگین است و من به خاطر تکرار مدال دوره گذشته خود خوشحال و از اینکه نتوانستم با مدال بهتر دل مردم را شادتر کنم ناراحت هستم.

وی ادامه داد: همیشه برای مدال تمام کوششم را انجام دادم اما اینکه همیشه بتوان روی سکو نهاده شد، کار سختی است و کسانی که ورزش حرفه ای انجام می دهند این موضوع را درک می نمایند. همیشه برای بالاترین صندلی سکو می جنگم اما در صورت ناکامی در این امر کوشش می کنم از روی سکو پایین نیایم. واقعا مبارزه روی تاتامی کار راحتی نیست.

دارنده مدال برنز مسابقات جهانی اسپانیا در خصوص همدلی تیم و حمایت بازیکنان از یکدیگر مطرح کرد: واقعا تیم ایران لیاقت قهرمانی و پتانسیل موفقیت را دارد و این به خاطر همدلی و همبستگی کادرفنی و بازیکنان تیم است. تیم ما کادرفنی بسیار خوبی دارد که همیشه به ما انگیزه می دهد. همبستگی تیم ما به گونه ای است که حتی بازیکنانی که بیرون از تیم هستند دلشان می خواهد در این تیم حضور داشته باشیم.

پورشیب اعلام کرد: امیر مهدی زاده با وجودی که لیاقت کسب مدال طلا را داشت، با بدشانسی از دور مسابقات حذف شد و این موضوع ناراحتی همه اعضای تیم را به دنبال داشت، اما باز هم با قدرت تمام در کنار تمام بازیکن انفرادی و کومیته تیمی حضور داشت و به بچه ها روحیه داد. مهدی زاده یکی از بزرگان کاراته جهان است که مورد احترام تمامی کاراته کارهای جهان واقع شده است. حمایت او از تیم نیز نشان می دهد چقدر کاراته کای بزرگی است و قلبش نیز حتی در مواقع شکست برای موفقیت تیم می تپد.

وی با تمجید از شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته گفت: نمی توان نقش شهرام هروی و کادرفنی تیم ملی را در موفقیت تیم ملی نادیده گرفت. هروی در حال حاضر پرافتخارترین سرمربی تاریخ کاراته ایران است. هروی قلب بزرگی دارد و با تمام اعضای تیم رفیق است و همیشه از تمام وجودش برای موفقیت تیم و تک تک نفرات مایه گذاشته است. اینها نشان می دهد که هروی لیاقت این را دارد تا بهترین و پرافتخارترین مربی تاریخ ایران لقب بگیرد. هروی نعمت بزرگی برای کاراته ایران است و در کنار او نیز کادرفنی یکدل و همدلی واقع شده است.

کاپیتان تیم ملی کاراته در خصوص پیکار امروز (یکشنبه) تیم ایران با ترکیه در فینال کومیته تیمی گفت: با وجود حضور در دیدار نهایی هنوز نصف راه را طی نموده ایم. ترکیه تیم بزرگی است و برای حضور در فینال حریفان خوبی را شکست داده است. ما نیز تیم ایران هستیم و باید از دو قهرمانی گذشته خود دفاع کنیم. قطعا دیدار دیدنی را شاهد خواهیم بود و امیدوارم همه وجود خود را برای برتری بگذاریم و برای پیروزی بجنگیم تا قهرمانی را تقدیم مردم کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ذبیح الله پورشیب: از کسب مدال برنز هم خوشحالم، هم ناراحت، هروی لیاقت عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ کاراته ایران را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذبیح الله پورشیب: از کسب مدال برنز هم خوشحالم، هم ناراحت، هروی لیاقت عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ کاراته ایران را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید