فراوری انواع منابع تغذیه ای DC توسط یک شرکت دانش بنیان

به گزارش سلامت و زیبایی، یک شرکت فناور و دانش بنیان ایرانی با یاری تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) اقدام به فراوری انواع منابع تغذیه ای DC کرد.

فراوری انواع منابع تغذیه ای DC توسط یک شرکت دانش بنیان

به گزارش سلامت و زیبایی، منبع تغذیه دستگاهی است که برای تأمین انرژی الکتریکی به کار می رود. به بیان دیگر، عملکرد اولیه تمام منابع تغذیه تبدیل انرژی الکتریکی است که خروجی آن برای تغذیه و راه اندازی مدارات الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. اصطلاح منبع تغذیه اغلب برای وسایلی که حالتی از انرژی الکتریکی را به حالتی دیگر تبدیل می نمایند به کار می رود که البته می تواند برای دستگاه هایی که یک فرم دیگر انرژی (نظیر مکانیکی، شیمیایی و خورشیدی را به انرژی الکتریکی تبدیل می نمایند، نیز به کار رود. بیژن فرخی، مدیرعامل شرکت تولیدنماینده این دستگاه گفت: شرکت ما حدود 20 سال است در زمینه تأمین تجهیزات برق بدون وقفه UPS از انواع AC و DC در ایران و اجرای پروژه های متعدد صنعتی در صنایع کشور و ... فعالیت می نماید. وی با بیان اینکه مصرف نمایندگان این محصول شامل تمام شرکت های قطار شهری، شرکت های برق منطقه ای، شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع بزرگ و مادر هستند، گفت: منبع تغذیه می تواند به صورت یک واحد متصل به یک سیستم الکتریکی باشد و یا می تواند به صورت یک سیستم جداگانه انرژی الکتریکی سیستم دیگر را تامین کند. منبع تغذیه DC می تواند باتری و یا یک مدار الکتریکی باشد که ولتاژ متناوب برق شهر را به ولتاژ مستقیم DC تبدیل می نماید. فرخی ادامه داد: منابع تغذیه DC نوع دوم که برق شهر را به ولتاژ DC تبدیل می نمایند از پرکاربردترین منابع موجود در دنیا هستند که بر روی بیشتر وسایل الکتریکی چه به صورت یک واحد یکپارچه و چه به صورت یک واحد مستقل دیده می شوند. مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در رابطه با روند دریافت تسهیلات از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک گفت: صندوق یاری زیادی به شرکت کرد و با تسهیلاتی که در اختیار ما گذاشت توانستیم بخش اعظمی از تجهیزات اولیه را خریداری نموده و فعالیتمان را گسترش دهیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، فرخی اضافه نمود: با یاری صحا توانستیم یک واحد تولیدی با 40 نفر نیروی کار را در شرایط اقتصادی بد نجات داده و همچنین مدرک دانش بنیانی را نیز اخذ کنیم که این اتفاق بسیار عالی بود، اگرچه کماکان در شرایط بدی هستیم و امید به یاری های دولتی نیز داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراوری انواع منابع تغذیه ای DC توسط یک شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری انواع منابع تغذیه ای DC توسط یک شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید