تحصیلات تکمیلی دانشگاه های استان از میانگین کشوری پایین تر است

به گزارش سلامت و زیبایی، محمدرضا خباز بعدازظهر پنج شنبه در نشست مشترک شورای دانشگاه بجنورد و روسای مراکز آموزش عالی خراسان شمالی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید، با تاکید بر گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های خراسان شمالی، اظهار کرد: درحال حاضر میانگین تحصیلات تکمیلی در کشور 34 درصد است، که رده خراسان شمالی بسیار پایین است.

تحصیلات تکمیلی دانشگاه های استان از میانگین کشوری پایین تر است

خباز در ادامه به مسئله کمبود خوابگاه اشاره نمود و اضافه کرد: متاسفانه تمامی دانشگاه های خراسان شمالی با کمبود خوابگاه برای دختران روبرو است.

وی همچنین بر افزایش شمار اساتید در دانشگاه های خراسان شمالی تاکید نمود و گفت: ضرورت دارد ماندگاری اساتید نسبت به گذشته افزایش یابد تا دانشجویان از وجود علمی اساتید بیشتر بهره مند شوند.

مقام عالی دولت در استان در ادامه به مرز مشترک ترکمنستان با خراسان شمالی اشاره و توضیح داد: باتوجه به مرزی بودن استان می توان از ترکمنستان و دیگر کشورها دانشجو جذب کرد.

خباز همچنین بر حمایت از رشته های مهارت محور تاکید نمود و گفت: تقویت پارک علم و فناوری فرصتی مناسب برای جبران عقب افتادگی ها است.

پژوهش در راس دانشگاه قرار گرفته است

وی احداث مرکز پژوهش در خراسان شمالی را ضروری دانست و اظهار کرد: مهم ترین رسالت دانشگاه پس از آموزش علم، پژوهش است چرا که در راس دانشگاه قرار گرفته است.

استاندار خراسان شمالی همچنین به کمبود هیئت علمی در دانشگاه های فنی و حرفه ای استان اشاره نمود و اضافه کرد: باتوجه به اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای زمینه بازار کار را فراهم می نمایند، باید اساتید هیئت علمی این مراکز را افزایش داد.

خباز بر موازی کاری و تجمع رشته ها در دانشگاه ها تاکید نمود و گفت: باید از تاسیس رشته های تکراری در دانشگاه های استان اجتناب کرد تا دچار مشکل نشویم.

وی تکمیل منابع اداری آموزشی دانشکده های فنی و حرفه ای، افزایش آب بهای خوابگاه ها و حل مشکل ایاب و ذهاب دانشجویان را از دیگر مشکلات دانشگاه ها مطرح کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تحصیلات تکمیلی دانشگاه های استان از میانگین کشوری پایین تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیلات تکمیلی دانشگاه های استان از میانگین کشوری پایین تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید