برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای توانمندسازی اعضای هیأت علمی

به گزارش سلامت و زیبایی، در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس، برنامه تفصیلی بالندگی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی آنالیز گردیده و به تصویب رسید.

برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای توانمندسازی اعضای هیأت علمی

به گزارش سلامت و زیبایی، دکتر کلباسی، معاون آموزشی دانشگاه با توضیحاتی درباره برنامه تفصیلی بالندگی اعضای هیات علمی گفت: این برنامه در دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری زمان زیادی را به خود اختصاص داده و با توجه به تحولات جهانی و سرعت فراوری علم و دانش در جهان و برای عقب نماندن از صحنه رقابت علمی جهان باید استمرار آموزش و فرایند یادگیری و یاددهی داشته باشیم زیرا دانشگاه هایی موفق هستند که هرم مناسبی میان اساتید، دانشیاران و استادیاران را تشکیل دهند و بتوانند آن را حفظ نمایند که حفظ این هرم نیازمند برنامه است.

در ادامه دکتر مینایی، مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس، با توضیحاتی درباره این برنامه اظهار کرد: برای توسعه فرصت های یاددهی- یادگیری در محیط های دانشگاهی، ضرورت دارد برنامه هایی تدوین گردد که از این برنامه ها در دانشگاه با عناوینی چون توسعه هیات علمی، دانش افزایی، بالندگی، توانمندسازی، ارتقای دانش و مهارت ها و عناوینی مشابه یاد می گردد که مخاطب آن، اعضای هیات علمی و در برخی مقوله ها سایر دانشگاهیان محسوب می گردد.

وی ادامه داد: ارتقای عضو هیات علمی به عنوان کلیدی ترین عنصر مداخله گر در کیفیت دانشگاه، وابسته به میزان توسعه و نهادینه شدن فرهنگ یاددهی- یادگیری مستمر در فضای دانشگاه است که البته در ارتقای جامعه نیز موثر است.

مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس، گفت: بدون شک ایجاد فضا و فرهنگ یادگیری و بالندگی مداوم هدف غایی همه برنامه ها و اقدامات در این حوزه است و اجرای این برنامه گامی بلند برای تحقق این هدف خواهد بود. مطالعه و تدوین این برنامه با عنوان برنامه تفضیلی بالندگی و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه و در راستای تحقق اهداف مندرج در روال راهبردی پویایی و بالندگی مستمر اعضای هیات علمی (ایجاد مرکز پویای اعضای هیات علمی و توسعه فناوری های یاددهی- یادگیری) و بسته های موفقیت ذی ربط انجام گردیده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر مینایی در انتها در خصوص اصول مهم در فرایند برنامه ریزی بالندگی و توانمندسازی، موانع اثربخشی برنامه های بالندگی و توانمندسازی، انواع روش های بالندگی و توانمندسازی، دسته بندی مقوله های کلان و خرد بالندگی اعضای هیات علمی و مهارت های آموزشی، پژوهشی، فردی و اجتماعی و معرفتی، مدیریتی و تخصصی و برنامه ویژه بالندگی استادان جدید الاستخدام مطالبی را بیان کرد سپس اعضای شورا، نظرات خود را اعلام نموده و برنامه تفصیلی با اصلاحاتی مورد تصویب نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای توانمندسازی اعضای هیأت علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه دانشگاه تربیت مدرس برای توانمندسازی اعضای هیأت علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید