7000میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری کشور هزینه شده است

به گزارش سلامت و زیبایی، هوشنگ جزی ظهر پنجشنبه در نشست ستاد هماهنگی اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری به میزبانی سمنان، ضمن بیان اینکه سال جاری یکی از اولویت های کشور موضوع آبخیزداری هست که به همین منظور برای نخستین بار اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: هفت هزار میلیارد ریال برای آبخیزداری کشور هزینه شده که ازاین بین 164 میلیارد ریال سهم استان سمنان بوده است.

7000میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری کشور هزینه شده است

وی اضافه نمود: با اختصاص این میزان اعتبار عملیات آبخیزداری، مکانیکی و بیومکانیکی 700 هزار هکتار از اراضی آبخیزداری کشور انجام می گردد که نتایج آن افزایش تغذیه سفره های زیرزمینی و مقابله با خشک سالی ها، کنترل عوامل فرسایش آبی و افزایش پوشش گیاهی مراتع خواهد بود.

وجود 600 حوزه آبریز

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه طرح های آبخیزداری از نابودی مراتع کشور نیز جلوگیری می نماید، تأکید کرد: یکی از دغدغه های امروز ما در منابع طبیعی فرسایش آبی در 125میلیون هکتار از عرصه های کشور است که طرح های آبخیزداری در مقابله با آن نقشی حساس دارند.

جزی در ادامه و بابیان اینکه توسعه 25 هزار هکتار عملیات جنگل کاری، 50 هزار هکتار عملیات مدیریت مراتع، مبارزه با آفات و حریق و تهیه سند حدنگاری برای هشت میلیون هکتار از برنامه هایی است که سال جاری در دستور کار است، تأکید کرد: این طرح ها از دست اندازی های ناخواسته و یا خواسته به عرصه ها جلوگیری می نماید.

وی اضافه نمود: در کشور 602 حوزه آبخیز وجود دارد که 45 نوع عملیات آبخیزداری در آن ها انجام خواهد شد که از جمله این طرح ها می توان به فعالیت های بیولوژیک از جمله بذرپاشی، کپه کاری، حفاظت و قرق، کنترل فرسایش رسوب سنگ و ملات و ساخت سدهای گابیونی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "7000میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری کشور هزینه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7000میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری کشور هزینه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید