کامیون های حامل تجهیزات آمریکایی از سوریه به عراق رفتند

به گزارش سلامت و زیبایی، فارس نوشت: 55 کامیون حامل تجهیرات نظامی وابسته به نیروهای آمریکا روز شنبه از سوریه وارد عراق شدند.

کامیون های حامل تجهیزات آمریکایی از سوریه به عراق رفتند

خبرگزاری سانا گزارش داد که این 55 کامیون نظامی، تجهیزات و تسلیحات نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی را حمل می کردند و از طریق گذرگاه الولید وارد عراق شدند.

این خبر در حالی منتشر می شود که خبرنگار میدانی خبرگزاری آناتولی از مناطق شمال شرقی سوریه گزارش داد که نظامیان آمریکایی بعد از عقب نشینی از پایگاه خود در شهر عین العرب (یا همان کوبانی) در پی آغاز عملیات نظامی چشمه صلح ترکیه، اکنون به این منطقه بازگشته و مشغول بازسازی پایگاه خود هستند.

بر این اساس، 50 خودروی نظامی آمریکا و تعدادی کامیون با پلاک عراقی در ساعات پایانی روز جمعه از طریق جاده استراتژیک اِم 4 مابین دو شهر منبج و قامشلی خود را به روستای صرین رساندند و پس از آن به کوبانی رفتند.

از سوی دیگر روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه در گزارشی نوشت هم اکنون حدود 500 نظامی آمریکایی - که بیشتر آنها نیروی ویژه هستند - در سوریه حضور دارند که با تداوم ورود آنها، قرار است تعداد آنها به تقریبا 1000 نفر برسد.

بر این اساس، حدود 250 نظامی آمریکایی در پایگاهی در دیر الزور واقع در جنوب سوریه و حدود 500 نفر از آنها نیز کنترل میادین و تاسیسات نفتی در شمال سوریه را به دست می گیرند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "کامیون های حامل تجهیزات آمریکایی از سوریه به عراق رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامیون های حامل تجهیزات آمریکایی از سوریه به عراق رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید