پنتاگون: دستور خروج کامل نیروهای امریکا از سوریه را دریافت کردیم

به گزارش سلامت و زیبایی، یک مقام بلندپایه در وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) روز دوشنبه در سخنانی بیان کرد پنتاگون طبق یک جدول زمانی کوتاه مدت دستوراتی را از دولت برای عقب نشینی کامل از سوریه دریافت نموده است.

پنتاگون: دستور خروج کامل نیروهای امریکا از سوریه را دریافت کردیم

این مقام مسئول که نامش فاش نشده در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الحره(وابسته به آمریکا)، با اعلام این خبر، تاکید نمود: نیروهای آمریکایی تخلیه پایگاه های خود و خروج تجهیزات نظامی شان را از شمال شرقی سوریه شروع نموده اند.

این خبر در حالی منتشر شده که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صبح امروز در توئیتی عقب نشینی نظامیان آمریکایی را از سوریه اظهار داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه توئیتش نوشت: وقت آن رسیده که آمریکا از سوریه خارج گردد. قرار بود نیروهای آمریکایی برای انجام ماموریتشان تنها 30 روز در سوریه باشند، اما این حضور چندین سال به طول انجامید. اکنون زمان آن رسیده به این جنگ بی هدف انتها داده گردد.

وی با اشاره به بازگشت نظامیان آمریکایی به کشورشان، گفت: آمریکا تنها زمانی می جنگند که به نفعش باشد و تنها برای کسب پیروزی جنگ می نماید.

ترامپ در توئیت خود اضافه کرد: ما ماندیم و در نبردی که هدفی پیش رو نداشت، درگیرتر و درگیرتر شدیم. وقتی وارد واشنگتن شدم، داعش بر این منطقه حکمرانی می کرد. ما بی درنگ 100 درصد خلافت داعش را شکست دادیم که شامل بازداشت هزاران نیروی داعش که اکثرا از اروپا بودند، می شد.

از سوی دیگر سناتور لیندسی گراهام جمهوری خواه نزدیک به ترامپ، اقدام وی را فاجعه دانست و گفت: این طرح زمینه را برای حمله نظامی علیه نمودها آماده می نماید.

ترامپ خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اولین بار اواخر سال 2018 اظهار داشت؛ تصمیمی که به استعفای جیمز متیس وزیر دفاع وقت آمریکا منجر شد.

نیروهای دمکراتیک کرد سوریه موسوم به قسد که مورد حمایت واشنگتن هستند نیز این اقدام آمریکا را بدعهدی توصیف کردند و گفتند که آمریکایی ها از پشت به ما خنجر زدند.

خروج نظامیان آمریکایی از سوریه در حالی صورت می گیرد که ترکیه از شروع عملیات جدیدی علیه نمودهای سوریه اطلاع داده است.

کاخ سفید روز گذشته (یکشنبه) اطلاع داد که ترکیه به زودی در شمال سوریه دست به عملیاتی نظامی خواهد زد که آمریکا در آن مشارکت نخواهد داشت.

ترکیه مدتهاست که در حال رایزنی با آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه عاری از نیروهای کرد سوری است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "پنتاگون: دستور خروج کامل نیروهای امریکا از سوریه را دریافت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: دستور خروج کامل نیروهای امریکا از سوریه را دریافت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید