پارک ها شلوغ و جولان کرونای انگلیسی در بندرعباس، مردم به هرمزگان سفر نکنند

به گزارش سلامت و زیبایی، علی رغم توصیه های مسوولان استان هرمزگان به هموطنان برای موکول کردن سفر خود به هرمزگان با توجه به شرایط کرونا در کشور ،همچنان شاهد ورود مسافران ان هم به صورت گسترده به این استان و شهر بندرعباس هستیم.

پارک ها شلوغ و جولان کرونای انگلیسی در بندرعباس، مردم به هرمزگان سفر نکنند

به گزارش سلامت و زیبایی هرمزگان، علی رغم توصیه های مسوولان استان هرمزگان به هموطنان برای موکول کردن سفر خود به هرمزگان با توجه به شرایط کرونا در کشور، همچنان شاهد ورود مسافران ان هم به صورت گسترده به این استان و شهر بندرعباس هستیم.

مسافران این روزها بدون توجه به محدودیت های سفر وشیوع ویروس کرونا راهی هرمزگان و جزایر این استان هستند.

بندرعباس به عنوان مرکز استان هرمزگان ،مثل همواره یکی از شهرهای مقصد سفرنوروزی گردشگران است ومسافران برای استفاده از دریا وتفریحات دریایی بیشتر به ساحل رفته و سبب بوجود امدن تجمعات شده است.

بسیاری از آنان بدون رعایت پروتکل های بهداشتی دراین تجمعات حضور دارند ونگرانی مردم ومسوولان بهداشت ودرمان هرمزگان را به همراه داشته است.

طغیان کرونای انگلیسی در هرمزگان

به دنبال ازدحام مسافر در بندرعباس و برپایی چادرهای مسافرتی در بوستان ها و ساحل شهر در روزهای اخیر شاهد رشد امار مبتلایان به کرونا وبویژه کرونای جهش یافته هستیم بطوریکه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی از طغیان این بیماری در هرمزگان خبردادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با شناسایی 41 بیمار جدید مبتلا به کرونای انگلیسی در روز4 فروردین ماه جاری در هرمزگان جمع مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان به 399 نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان اضافه نمود: تا به امروز 2 نفر نیز در استان بر اثر ابتلا به کرونای انگلیسی جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره آخرین آمار کرونا در استان نیز گفت: در شبانه روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در هرمزگان ثبت نشده و مجموع جان باختگان این بیماری در استان، هزار و 46 نفر باقی ماند.

دکتر نوروزیان اضافه نمود: در 24 ساعت گذشته با بستری 19 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان، جمع بستری ها به 95 نفر رسید که از این شمار 27 نفر در بخش مراقبت های ویژه (آی. سی. یو) هستند و حال 11 نفر از آن ها وخیم است.

ممنوعیت نصب چادر و عرضه قلیان در بوستان های بندرعباس

به دنبال ازدحام مسافران در ساحل بندرعباس ورعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ،معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس نیز از ممنوعیت اسکان موقت گردشگران و نصب چادر در بوستان های سطح شهر طی ایام نوروز اطلاع داد.

اسماعیل موحدی نژاد اظهار کرد: در ایام نوروز، ستاد مرکزی و چهار ایستگاه خدمات شهری با 2محور فعالیت در سطح شهر ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که این ایستگاه ها توسط مناطق چهارگانه با همکاری مدیریت پیشگیری و برطرف تخلفات شهرداری بندرعباس راه اندازی شده است، اعلام کرد: ایستگاه های خدمات شهری صرفا برای شهروندان خدمات ارائه می نمایند.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس اضافه نمود: یکی از وظایف این ایستگاه ها، اعمال محدودیت های کرونایی و اجرای مصوبات ستاد شهرستانی کرونا در حیطه شهرداری است.

موحدی نژاد با تاکید بر جلوگیری از عدم استقرار چادر در نوار ساحلی و بوستان ها، گفت: جلوگیری از عرضه قلیان و نظارت بر دستفروشان به منظور فعالیت در ساعات تعیین شده، از دیگر وظایف این ایستگاه ها است.

موحدی نژاد در ادامه نیز با تاکید بر اینکه ستاد شهرستان و استان مقابله با کرونا برپایی چادر در بوستان ها و نوار ساحلی شهر بندرعباس را ممنوع اعلام نموده است، گفت: با نظارت دقیق و گشت زنی نیروهای مربوطه، به هیچ وجه شاهد اسکان موقت نخواهیم بود.

این مقام مسئول در خاتمه نیز با اظهار این که هیچ گونه خدماتی در بوستان ها ارایه نمی گردد، اعلام کرد: از هموطنان درخواست می گردد در این ایام به بندرعباس سفر ننمایند.

با وجود تاکیدات وتوصیه های مسوولان استان هرمزگان وشهرستان بندرعباس ، اما همچنان در نوار ساحلی و بوستان های بندرعباس شاهد پریایی چادرهای مسافرتی وتجمعات گسترده مسافران بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در ساحل بندرعباس هستیم.

قطعا اگر که مسافران در شرایط فعلی به هرمزگان سفر نمی کردند، در شکستن زنجیره کرونا یاری بیشتری می کرد چون احتمال آلودگی آن ها به ویروس کرونا و انتشار این آلودگی در سطح شهر و یا بلعکس ابتلای فرد در این شهر به ویروس وجود دارد، در هردو حالت سفرها موجب افزایش ویروس خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "پارک ها شلوغ و جولان کرونای انگلیسی در بندرعباس، مردم به هرمزگان سفر نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ها شلوغ و جولان کرونای انگلیسی در بندرعباس، مردم به هرمزگان سفر نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید