وزیر علوم ایران رئیس هیئت امنای بنیاد علمی اکو شد

به گزارش سلامت و زیبایی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رئیس هیئت امنای بنیاد علمی اکو طی دو سال آینده شد.

وزیر علوم ایران رئیس هیئت امنای بنیاد علمی اکو شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم، دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل با اشاره به چهارمین نشست هیئت امنای بنیاد علمی اکو که با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار گردید، گفت: سازمان همکاری های مالی (اکو) ظرفیت ویژه ای برای گسترش همکاری های منطقه ای در حوزه علوم و فناوری دارد.

وی بر لزوم حرکت کشورهای اکو از اقتصاد متکی بر منابع به اقتصاد دانش بنیان تاکید نمود و اضافه نمود: در این نشست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان عضو بنیاد علمی اکو، بر لزوم تحول در فعالیت های این بنیاد، از جمله حرکت به سمت پروژه های پژوهشی مشترک، انتقال فناوری در داخل منطقه اکو و تبادل اندیشمندان دانشگاهی تاکید نموده است.

سالار آملی اعلام کرد: بر مبنای اساسنامه بنیاد علمی اکو، کشوری که میزبان نشست هیئت امنای بنیاد علمی اکو باشد، ریاست هیئت امنای این بنیاد را نیز تا دور بعدی هیئت امنا بر عهده خواهد داشت و بر همین اساس، با توجه به اینکه ایران میزبان چهارمین نشست هیئت امنا بود که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار گردید، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تا نشست بعدی ریاست هیئت امنای بنیاد را برعهده خواهد داشت.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل بیان نمود: در چهارمین نشست هیئت امنا موضوعات بودجه ای، حق السهم کشورها، برنامه های آینده بنیاد و همچنین ریاست آینده بنیاد، مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

وی با اشاره به نقش کلیدی ایران در اکو و همچنین بنیاد علمی اکو، از لزوم ترسیم نقشه راه علم و فناوری در چارچوب بنیاد علمی و فراتر از آن، نقشه راه علمی-فناوری منطقه اکو تاکید نمود.

دکتر سالار آملی با اشاره به تحولات علمی و فناوری و روند فزاینده تغییرات در حوزه علوم، فناوری و نوآوری در سطح دنیا، تاکید نمود: منطقه اکو بایستی برای همپاشدن و عقب نماندن از روند سریع تحولات در حوزه علم و فناوری و جلوگیری از عمیق تر شدن شکاف فزاینده ای که میان کشورهای پیشرفته و کمتر توسعه یافته وجود دارد، بایستی هرچه سریع تر وارد عمل گردد. نقش ایران، پاکستان و ترکیه به عنوان سه کشور بزرگ این منطقه که موتور محرک اکو هستند، بسیار مهم و کلیدی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "وزیر علوم ایران رئیس هیئت امنای بنیاد علمی اکو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر علوم ایران رئیس هیئت امنای بنیاد علمی اکو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید