وزیر دفاع آلمان: از افغانستان خارج نمی شویم

به گزارش سلامت و زیبایی، وزیر دفاع آلمان امروز در راستای زمینه سازی برای نقض عهد خروج نظامیان ناتو در افغانستان گفت که برلین نیروهایش را از این کشور خارج نمی کند.

وزیر دفاع آلمان: از افغانستان خارج نمی شویم

به گزارش گروه سیاسی سلامت و زیبایی به نقل از خبرگزاری رویترز، آنه گرت کرامپ- کاران باوئر وزیر دفاع آلمان امروز چهارشنبه و پیش از برگزاری نشست وزرای دفاع عضو ناتو به بهانه عدم امنیت در افغانستان گفت که در شرایط کنونی نظامیان خود را از این کشور را خارج نمی کند؛ زیرا مذاکرات صلح افغانستان هنوز به مرحله مشخصی نرسیده است!

وزیر دفاع آلمان در این باره گفت: ما باید درباره وخامت شرایط امنیتی در افغانستان و تغییر شرایط امنیتی در این کشور آماده شویم.

این در حالیست که دومین دُور از فرایند مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان در شهر دوحه پایتخت قطر 7 ژانویه 2021 شروع شد؛ اما هیئت های مذاکره نماینده پیرامون پیشرفت در این مذاکرات هیچ بیانیه امیدوار نماینده ای را منتشر ننموده اند.

لازم به ذکر است ائتلاف به سرکردگی آمریکا به بهانه های واهی مبارزه با تروریسم در سال های 2001 و 2003 به کشور های افغانستان و عراق حمله کرد؛ تجاوزی که جز افزایش خشونت ها و ناآرامی ها در این دو کشور نتیجه ای به همراه نداشت.

بر اساس توافق میان طالبان و آمریکا در دوحه قطر، نیرو های اشغالگر خارجی باید تا سرانجام ماه مارس امسال میلادی خاک افغانستان را تَرک نمایند؛ توافقی که کشور های غربی عضو ناتو دائماً در کوشش برای نقض آن به بهانه های مختلف هستند.

از سوی دیگر و با تشدید حوادث امنیتی پس از وقوع سلسله انفجار های اخیر در افغانستان، محور غربی به ویژه کشور هایی که نیرو های اشغالگر خود را در قالب اعضای ناتو در این کشور مستقر نموده اند، با بهانه های مختلف به دنبال نقض توافق آمریکا با طالبان برای خروج از افغانستان هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزیر دفاع آلمان: از افغانستان خارج نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آلمان: از افغانستان خارج نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید