وزیر ارشاد: فعالیت های فرهنگی باید به جریان های مردمی واگذار گردد

به گزارش سلامت و زیبایی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت های فرهنگی باید به جریان های مردمی واگذار گردد و این نقطه کانونی دولت تازه است. حرکت دولت مردمی بر پایه اتکای حضور مردم است.

وزیر ارشاد: فعالیت های فرهنگی باید به جریان های مردمی واگذار گردد

به گزارش گروه فرهنگی سلامت و زیبایی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که مهمان برنامه نگاه یک در شبکه یک سیما بود، درباره نگاه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ گفت: در چهار دهه اخیر شاهد نگاه های مختلفی به مقوله فرهنگ بودیم. شعار دولت فعلی گفتمان است و تلاشش بر این است که همه امورات را در همه حوزه ها به مردم بازگرداند. این به معنی سلب اختیار از دولت نیست بلکه دولت باید تسهیل گر باشد و اگر شعار بخواهد اجرا گردد مردم باید همه کاره باشند.

وی اضافه کرد: فعالیت های فرهنگی باید به جریان های مردمی واگذار گردد و این نقطه کانونی دولت تازه است. حرکت دولت مردمی بر پایه اتکای حضور مردم است. در دولت قبلی با پدیده بی اعتمادی مردم به دولت روبرو بودیم و ماجرای آبان 98 در این پارادایم قابل تحلیل است. با اشاره به ماجرای بنزین در مدت اخیر باید گفت در دولت تازه اعتماد مردم به دولت برگشت و مردم اصلا اعتراضی نکردند. حالا با این فضا ما می توانیم کار را به دست مردم بسپاریم.

اسماعیلی در ادامه بیان داشت: برنامه اصلی وزارت خانه ارشاد احیای مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدیریت است. حوزه سیاست گذاری اصلی در مدیریت فرهنگی دولت بر عهده وزارت ارشاد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزیر ارشاد: فعالیت های فرهنگی باید به جریان های مردمی واگذار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارشاد: فعالیت های فرهنگی باید به جریان های مردمی واگذار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید