نخستین حضور ایران در نمایشگاه کتاب های عربی استانبول

به گزارش سلامت و زیبایی، پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتب عربی تحت عنوان کتاب ما را متحد می کند در تاریخ 28 سپتامبر 2019 (6 مهر 1398) با حضور بیش از 200 ناشر از 15 کشور از جمله ایران، ترکیه، مصر، لبنان، عربستان سعودی، قطر، سوریه و ... در استانبول آغاز شد.

نخستین حضور ایران در نمایشگاه کتاب های عربی استانبول

به گزارش خبرگزاری مهر، این نمایشگاه با حضور یاسین اکتای مشاور فرهنگی رئیس جمهور ترکیه، مدیرکل فرهنگ و توریسم استانبول، رئیس اتحادیه ناشران ترکیه دیروز در شهر استانبول افتتاح شد.

نمایشگاه با حمایت اتحادیه ناشران ترکیه، انجمن بین المللی انتشارات کتب عربی و شهرداری استانبول ترکیه و حمایت رسانه خبرگزاری آناتولی در منطقه ینی کاپی برگزار شده و 9 روز ادامه خواهد یافت.

هر روز در حاشیه این نمایشگاه سمینارهای فرهنگی، هنری، میزگردها، کنسرت ها و نمایشگاه های نقاشی برگزار می شود. در نمایشگاه امسال تمرکز بیشتر بر فعالیت ها و سمینارهای فرهنگی بوده و بخش کودک و نوجوان نیز فعال است. علاقه به زبان عربی طی سال های اخیر در ترکیه به ویژه میان دانشجویان رو به افزایش بوده و این نمایشگاه برای آن ها فرصت خوبی خواهد بود.

موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران برای نخستین بار در این دوره از نمایشگاه کتاب حضور یافته است. انتشارات سوره مهر و انتشارات خدمت ماندگار نیز در این غرفه حضور دارند. در این دوره 330 عنوان کتاب به زبان عربی از انتشاراتی چون سمت، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سوره مهر، فاتحان، بعثت، بوستان کتاب، دانشگاه تهران، به نشر، حکمت، سفیر اردهال، براق، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، زین العابدین و ... در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

شایان ذکر است در اولین روز از نمایشگاه یاسین اکتای مشاور فرهنگی رئیس جمهور ترکیه، رئیس اتحادیه ناشران ترکیه و سایر مقامات حاضر از غرفه ایران بازدید و بر گسترش همکاری های فرهنگی بین دو کشور تاکید داشتند.

نمایشگاه مذکور بزرگ ترین رویداد فرهنگی عربی در ترکیه و بزرگ ترین نمایشگاه بین المللی کتاب عربی در خارج از کشورهای عربی بوده و در منطقه ینی کاپی شهر استانبول برگزار شده است.

سال گذشته از چهارمین نمایشگاه که در منطقه ینی کاپی برگزار شده بود، حدود 63 هزار نفر از آن بازدید کردند که امسال انتظار می رود بیش از 70 هزار نفر از آن بازدید کنند.

گفتنی است اولین نمایشگاه کتاب های عربی در استانبول ماه نوامبر سال 2015 برگزار شده بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "نخستین حضور ایران در نمایشگاه کتاب های عربی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین حضور ایران در نمایشگاه کتاب های عربی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید