مکان های اصلی شیوع ویروس کرونا

به گزارش سلامت و زیبایی، اتن کیم لیسر*، خبرنگار و نویسنده حوزه تکنولوژی، در مقاله ای برای اندیشکده نشنال اینترست، به جدیدترین یافته های محققان دانشگاه استنفورد در خصوص مکان های اصلی شیوع ویروس کرونا پرداخته است.

مکان های اصلی شیوع ویروس کرونا

وی در این رابطه می نویسد: بر اساس جدیدترین یافته های یک پژوهش که توسط محققان دانشگاه استنفورد صورت گرفته، مکان هایی نظیر: رستوران ها، مکان های مذهبی، هتل ها، مسافرخانه ها، مراکز درمانی، کافه ها و مراکز خواروبار فروشی، منابع اصلی شیوع و انتقال ویروس کرونا (تا 80 درصد) هستند.

به گزارش سلامت و زیبایی، یافته های پژوهش مذکور در نشریه نیچر به چاپ رسیده و مستند به داده ها و اطلاعات دریافتی از ده شهر عظیم آمریکا شامل آتلانتا، شیکاگو، دالاس، هوستون، لس آنجلس، میامی، نیویورک، فیلادلفیا، سانفرانسیسکو و واشنگتن است (این داده ها، بازه زمانی ماه مارس تا می امسال را در برمی گیرد).

پژوهش مذکور همچنین گروه جمعیتی بالغ بر 98 میلیون نفر و همچنین تحرکات آن ها را در مناطق سربسته و روباز (با استفاده از داده های مختلف نظیر رهگیری آن ها به وسیله تلفن همراه)، مورد آنالیز قرار داده است. این پژوهش به نحو جامع و دقیقی، هم به جمع آوری اطلاعات پرداخته و هم داده های به دست آمده را مورد تحلیل و آنالیز قرار داده است.

بر اساس یافته های این پژوهش، رستوران ها، بالاترین نرخ شیوع و ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده اند. پژوهشگران این تحقیق می گویند: بازگشایی فعالیت های مالی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، خطرات و تهدیدات زیادی را با خود به دنبال دارد. بر اساس ارزیابی های تحقیقاتی، مراکزی نظیر رستوران های تمام وقت، باشگاه ها، هتل ها، کافه ها، مراکز مذهبی، و رستوران های پاره وقت، بیشترین خطر را در بحث شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا، پس از بازگشایی فعالیت های مالی، از خود به ثبت رسانده اند.

این محققان تاکید نموده اند که استفاده از داده های مرتبط با تحرک انسان ها می تواند اطلاعات خوب و دقیقی را در خصوص مکان ها و محل های اصلی شیوع ویروس کرونا، ارائه کند. درست بر اساس همین داده ها و اطلاعات است که مکان های اصلی شیوع ویروس کرونا، مورد شناسایی قرار گرفته اند.

بر این اساس و بر اساس خطراتی که رستوران ها در بحث شیوع ویروس کرونا از خود نشان داده اند، محدودسازی هر چه بیشتر حضور در این مکان ها، از جمله راهبرد های مهم و موثری است که برای مقابله با ویروس کرونا، می تواند توسط دیگر کشور ها نیز مورد توجه قرار گیرد. برای مثال، کاهش 20 درصدی میزان حضور در رستوران ها در منطقه مترو شیکاگو، موجب کاهش 80 درصدی موارد ابتلا به ویروس کرونا شده است.

محققانِ پژوهشِ صورت گرفته توسط دانشگاه استنفورد بر این باورند که نتایج تحقیقات آن ها می تواند توسط سیاستگذاران در زمینه اتخاذ رویکرد مناسب جهت بازگشایی فعالیت های مالی و نبرد با شیوع ویروس کرونا، مورد استفاده قرار گیرد.

علی رغم نگرانی های روزافزون در خصوص نابرابری های اجتماعی-مالی و نژادی در بحث ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، بسیاری از سیاستگذاران با مشکل کمبود اطلاعات کافی در این رابطه رو به رو هستند. در شرایط فعلی، بسیاری از سیاستگذاران در کشور های مختلف، با عدم اطلاعات کافی در خصوص آثار و تبعات منفی و مضر بازگشایی فعالیت های مالی، اقدام به سیاستگذاری می نمایند. این مساله به طور خاص پژوهش در خصوص ریشه ها و سیاست های مناسبی که باید جهت مقابله با ویروس کرونا اتخاذ شوند را به یک اولویت اساسی تبدیل نموده است.

*اتن کیم لیسر، وی خبرنگار و صاحب نظر در حوزه تکنولوژی است که با شرکت هایی نظیر گوگل و نشریاتی نظیر آسیا ویک و کره هرالد، همکاری داشته است.

منبع: فرارو

به "مکان های اصلی شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های اصلی شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید