لزوم بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام

به گزارش سلامت و زیبایی، وزارت خارجه روسیه با اشاره به شکست خوردن تمام کوشش هایی که برای تغییر توافق هسته ای ایران انجام شد، بر لزوم بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام تاکید نمود.

لزوم بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام

به گزارش سلامت و زیبایی از فارس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه بار دیگر گفت بازگشت آمریکا به توافق هسته ای ایران باید بدون هیچگونه پیش شرط یا درخواست اضافی باشد.

زاخارووا روز پنجشنبه طی نشست خبری هفتگی شرح داد: ما بر اساس این تفاهم حرکت می کنیم که بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران، نباید به هیچ پیش شرط یا الزامات دیگری مرتبط باشد.

وی ادامه داد: ما باور داریم پیشرفت در این زمینه حاصل خواهد شد. ما همچنین تایید مکرر سران ایران مبنی بر آمادگی برای اقدام در این جهت را مورد توجه قرار داده ایم.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با یادآوری جلسه غیررسمی وزرای خارجه ایران و گروه 4+1 در روز دوشنبه، گفت حاضران در این نشست به طور معین بر رویکرد لزوم بازگشت بدون پیش شرط به برجام تاکید کردند.

زاخارووا در ادامه گفت: کوشش ها برای تغییر توافق هسته ای به شکست منتهی شد. این [توافق] زنده است و اجرای سیستماتیک آن ادامه خواهد داشت، دقیقا به همان شکلی که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل با اتفاق نظر در تاریخ بیستم جولای 2015 تصویب شد.

وی همچنین اضافه نمود: تمام کشورها از جمله ایالات متحده، ملزم هستند از این قطعنامه بدون هیچگونه استثنا و ملاحظه ای تبعیت نمایند.

پیش از این، 150 قانون گذار دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا با امضای نامه ای از بازگشت جو بایدن رئیس جمهور منتخب این کشور به توافق هسته ای ایران، آنهم بدون هیچ شرط جدیدی، حمایت کردند.

وزرای خارجه ایران و گروه 1+4 به همراه مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خاتمه نشست روز دوشنبه خود در بیانیه ای ضمن تأکید بر تعهدشان برای حفظ برجام، اعلام کردند قطعنامه 2231 همچنان کاملا لازم الاجرا است.

منبع: جام جم آنلاین

به "لزوم بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید