فراخوان همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان تمدید شد

به گزارش سلامت و زیبایی، سعید حسام پور، دبیر علمی پنجمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان با اعلام اینکه پنجمین همایش مرکز مطالعات ادبیات کودک ویژه داستان و رمان نوجوان است، گفت: زیبایی شناسی رمان نوجوان، رمان نوجوان و بازنمایی مسأله های روانشناسی و تربیتی در آن، رمان نوجوان و فلسفه، رمان دینی نوجوان، رمان نوجوان و دفاع مقدس و آنالیز فرهنگی و جامعه شناسی رمان نوجوان، رمان نوجوان و گونه های ادبی، رمان نوجوان و ترجمه و سیر رمان نوجوان در ایران، رمان نوجوان در بازار کتاب، آسیب شناسی رمان نوجوان، هنر در رمان نوجوان، رمان نوجوان در آیینه نظریه های نقد و رمان نوجوان و رسانه های دیگر از محورهای اصلی و پیشنهادی این همایش هستند.

فراخوان همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان تمدید شد

شرایط شرکت در همایش:

حسام پور درخصوص شرایط ارسال آثار به این همایش اعلام نمود: مقاله هایی که به رمان های خارجی می پردازند به شرطی آنالیز می شوند که تطبیقی باشند و نمونه ایرانی نیز در آنالیز خود داشته باشند. وی اضافه کرد: همچون همایش های پیشین دو نشست علمی و یک کارگاه تخصصی نیز همزمان با برگزاری همایش برگزار خواهد شد. موضوع یکی از نشست ها آنالیز اثرهای یکی از نویسندگان برجسته رمان نوجوان کشور و موضوع نشست دیگر آنالیز اثرهای یکی از تصویرگران برجسته کتاب کودک است. دبیر علمی پنجمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان همچنین گفت: چکیده ها حداکثر در 400 واژه، دربردارنده هدف، ضرورت، پرسش ها (فرضیه ها، در صورت کمی بودن تحقیق)، روش و اشاره ای کوتاه به پیشینه باشد. در سرانجام چکیده، کلید واژگان (حداکثر پنج واژه) و در عنوان وابستگی نویسنده (نویسندگان) مقاله و نشانی الکترونیک نویسنده اصلی آورده گردد. رزومه کوتاه محققان (حداکثر یک صفحه) نیز پیوست چکیده باشد.

فراخوان همایش 10 روز تمدید شد

حسام پور با بیان اینکه پیش از این آخرین زمان برای فرستادن چکیده مقاله ها 30 آبان ماه 1393 اعلام شده است، گفت: این تاریخ به مدت 10 روز و تا تاریخ دهم آذرماه 1393 تمدید شده است. مهلت دریافت پاسخ هیأت علمی همایش در خصوص چکیده ها 30 آذر، آخرین زمان ارسال اصل مقاله ها 15 بهمن ماه و زمان اعلام نظر نهایی هیأت علمی همایش آخر اسفندماه 1393 خواهد بود. وی همچنین اضافه کرد: همه چکیده های پذیرفته شده در مجموعه چکیده مقاله های همایش به چاپ می رسند. مقاله های دریافت شده هم پس از داوری به چهار گروه تقسیم می شوند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه درخصوص سومین جشنواره پژوهش (جشنواره رساله ها و سرانجام نامه های برتر) در قلمرو ادبیات کودک و نوجوان نیز گفت: همه رساله های دکتری و سرانجام نامه های ارشد در قلمرو ادبیات کودک که در سال های 1384 تا سرانجام دی ماه 1393 منتشر شده یا دفاع شده باشند و در جشنواره های پیشین مرکز شرکت نکرده باشند، می توانند خود را نامزد دریافت عنوان بهترین رساله یا سرانجام نامه نمایند. داوطلبان باید دو نسخه از رساله یا سرانجام نامه خود را تا تاریخ 15 بهمن ماه 1393 به دبیرخانه جشنواره بفرستند. وی درباره ی موضوع این رساله ها و سرانجام نامه ها مطرح نمود: موضوع رساله ها و سرانجام نامه ها باید مربوط به ادبیات کودک ایران یا مقایسه ادبیات کودک ایران با کشورهای دیگر (پژوهش های تطبیقی) باشد. همچنین شرکت همزمان رساله و سرانجام نامه در جشنواره پژوهش و ارائه مقاله برآمده از آنها در همایش امکان پذیر است.

بر اساس این گزارش، تماس با دفتر همایش و جشنواره با نشانی های الکترونیکی زیر امکان پذیر است: [email protected]. نشانی الکترونیکی جشنواره هم [email protected] است. همچنین نشانی پستی دبیرخانه همایش و جشنواره به این توضیح است: شیراز ـ صندوق پستی 71345- 1848 ـ مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز ـ دبیرخانه همایش و جشنواره رساله ها و سرانجام نامه های برتر.

این همایش را مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در تاریخ 15 و 16 اردیبهشت ماه 1394 برگزار می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراخوان همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید