ظریف: طالبان باید بخشی از فرایند صلح باشد

به گزارش سلامت و زیبایی، محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون افغانستان که سه شنبه شب منتشر شد، گفت: مداخله بیگانگان در گفت و گوهای صلح افغانستان برای تهران قابل قبول نیست.

ظریف: طالبان باید بخشی از فرایند صلح باشد

ظریف اضافه کرد: صلح میان افغان ها است و دولت افغانستان باید مدیریت آن را در اختیار داشته باشد و طالبان نیز باید بخشی از این فرایند باشد.

تارنمای شبکه یک تلویزیون افغانستان نوشت: سخنان ظریف واکنشی بر کوشش های اخیر زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان است.

براساس این گزارش طاهر قادری سرپرست سفارت افغانستان در دهلی گفت: صلح تنها راه چاره برای طالبان است و این گروه باید بدون قید و شرط به فرایند صلح افغانستان با دولت ملحق گردد و به وسیله فرایند سیاسی و دموکراتیک نظیر انتخابات، وارد حکومت داری در افغانستان گردد.

این رسانه افغانستان ادامه داد: سید اکبر آغا عضو پیشین گروه طالبان امروز سه شنبه در همایشی در هرات، از شروع مجدد گفت و گوهای صلح میان امریکا و طالبان در قطر حمایت نموده و خواستار برجسته شدن نقش ملت در فرایند گفت و گوهای صلح و آتش بس دائمی شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عصر امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تلویزیون معلوم الحال ایران اینترنشنال مدعی مصاحبه اختصاصی با وزیر امور خارجه ایران است که این مصاحبه را به شدت تکذیب و پیگیری می کنیم.

سید عباس موسوی در این توییت اضافه کرد: دیروز در حاشیه نشست ویژه افغانستان در استانبول خبرنگار جوانی با نشان دادن کارت خبرنگاری خود برای تلویزیون یک افغانستان گفت وگوی کوتاهی با ظریف انجام داد.

وی تاکید نمود: الان تلویزیون معلوم الحال ایران اینترنشنال مدعی مصاحبه اختصاصی با وزیر امور خارجه ایران است که به شدت این ادعا را تکذیب و پیگیری می کنیم.

بیشتر بخوانید:شرح موسوی درباره مصاحبه پخش شده از ظریف در شبکه اینترنشنال

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "ظریف: طالبان باید بخشی از فرایند صلح باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: طالبان باید بخشی از فرایند صلح باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید