ضرورت حفاظت موثر از محیط زیست و اجرای طرح های هدفمند برای اشتغالزایی

به گزارش سلامت و زیبایی، خبرنگاران/گیلان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: گیلان استانی سرشار از فرصت ها و مزیت های متعدد زیست محیطی، گردشگری، ترانزیتی، کشاورزی و صنعتی است اما بعضی مسئولان استاد فرصت سوزی هستند.

ضرورت حفاظت موثر از محیط زیست و اجرای طرح های هدفمند برای اشتغالزایی

به گزارش سلامت و زیبایی، رضا شاد، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مورد انفکاک پارک ملی بوجاق از محدوده این منطقه و اظهار نظر مسئولان محیط زیست استان مبنی بر پیگیری برای خروج این پارک از محدوده منطقه آزاد انزلی، اظهار کرد: بارها به صورت رسمی اعلام نموده ایم درخواست حاکمیت و مدیریت بر پارک را نداریم بلکه معتقدیم سازمان محیط زیست می تواند از ظرفیت های قانونی از جمله معافیت های مالیاتی موجود در مناطق آزاد برای اجرای طرح های اکوتوریسم خود در پارک استفاده کند.

وی با تأکید بر ضرورت حفاظت موثر از محیط زیست و اجرای طرح های هدفمند برای اشتغالزایی به عنوان دو احتیاج و مسأله اصلی استان گیلان، ابراز امیدواری کرد این امر با مدیریت سازمان محیط زیست در پارک ملی بوجاق حاصل و در مورد این پارک همانند پارک های ملی جهان بهره برداری در کنار حفاظت موثر انجام گردد تا به سرنوشت تالاب بین المللی انزلی دچار نگردد.

شاد گفت: تالاب بین المللی انزلی جزو محدوده منطقه آزاد انزلی نبوده و شرایط موجود در تالاب بین المللی انزلی از مشخصه های عدم بهره گیری از ظرفیت های زیست محیطی کم نظیر استان در کنار حفاظت از آن در جهت اشتغال زایی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی یادآور شد: متأسفانه طی سه دهه مدیریت این سازمان بر تالاب انزلی، نه تنها شرایط تالاب بهبود نیافته بلکه بخش عمده آن به مرداب تبدیل شده در حالی که این تالاب ظرفیت بی نظیری برای اجرای طرح های گردشگری دوستدار محیط زیست برای ایجاد اشتغال در شهرهای حاشیه تالاب دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان این که مردم از ما انتظار دارند با بهره گیری از همه ظرفیت های طبیعی و اجرای طرح های اکوتوریسم، برای کشور فراوری ثروت و ایجاد اشتغال کنیم، یادآور شد: گیلان استانی سرشار از فرصت ها و مزیت های متعدد زیست محیطی، گردشگری، ترانزیتی، کشاورزی و صنعتی است اما بعضی مسئولان استاد فرصت سوزی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ضرورت حفاظت موثر از محیط زیست و اجرای طرح های هدفمند برای اشتغالزایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت حفاظت موثر از محیط زیست و اجرای طرح های هدفمند برای اشتغالزایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید