ضرورت ثبت ملی نخستین موزه نفت کشور

به گزارش سلامت و زیبایی، احمد برادران- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار: موزه نفت سبزوار به عنوان نخستین موزه نفت کشور ظرفیتی است که جوانان و نسل امروز باید با بازدید از آن پیشرفت ایران در حوزه صنعت نفت را ببینند و درک نمایند.

ضرورت ثبت ملی نخستین موزه نفت کشور

جوانان باید ببینند که ما در صنعت نفت از کجا به کجا رسیده ایم و چگونه امروز به یکی از قدرت های بزرگ در حوزه نفت تبدیل شده ایم. جوانان ما باید روند توسعه و پیشرفت های زیادی را که به همت جهادی سرمایه ها و نخبه های کشور صورت گرفته است مشاهده نمایند.

موزه صنعت نفت مردم را با تاریخچه و تحولات این صنعت آشنا می نماید و به حفظ اسناد، اشیا و دستاوردهای این صنعت یاری می نماید. حفظ میراث گذشته این صنعت، مطلع کردن نسل امروز از آن و انتقال تجربه های امروز به نسل های آینده از مهم ترین دلایل اهمیت دادن به موزه های نفت است. پیگیری ها برای ثبت ملی موزه نفت سبزوار به همت کارکنان و مسئولان شرکت پخش فرآورده های نفتی شهرستان در دست اقدام است.

در شرایطی که روز به روز بر تعداد بازدیدنمایندگان موزه ها در دنیا افزوده می گردد، ثبت ملی موزه ای با موضوع نفت در کشوری که سابقه ای بیش از صد سال در این زمینه دارد، باید با جدیت بیشتری دنبال گردد. شایسته است در جهت حفظ و احیای آثار و اسناد مربوط به تاریخ صنعت نفت که به عنوان بخشی از تاریخ اجتماعی، فرهنگی و مالی این صنعت محسوب می گردد، موزه صنعت نفت سبزوار به ثبت ملی برسد. مسئولان باید ضمن همراهی و حمایت از این مجموعه، تمرکز و توجه بیشتری را به این مساله معطوف دارند و تجربیات خود را در شکل گیری صنعت نفت در اختیار جوانان قرار دهند زیرا این تجربه ها می تواند برای نسل جوان و برای توسعه و اداره این صنعت چراغ راه باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ضرورت ثبت ملی نخستین موزه نفت کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ثبت ملی نخستین موزه نفت کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید