صدور 444 میلیارد ریال انواع ضمانت نامه در 6 ماهه اول سال توسط صحا

به گزارش سلامت و زیبایی، مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از صدور 444 میلیارد ریال انواع ضمانت نامه توسط صحا به شرکت های خصوصی فعال صنایع الکترونیک در 6 ماهه نخست سال اطلاع داد.

صدور 444 میلیارد ریال انواع ضمانت نامه در 6 ماهه اول سال توسط صحا

به گزارش سلامت و زیبایی، دکتر وحدت با اعلام این خبر گفت: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با نزدیک به 20 سال سابقه از قدیمی ترین صندوق های حمایتی تخصصی است که وظیفه اش حمایت از صنایع ارتباطی، اتوماسیون، رایانه ای، الکترونیک نوری، قطعات الکترونیک، الکترونیک مصرفی و الکترونیک کاربردی است.

وی اضافه کرد: خدمات صندوق شامل سرمایه گذاری ریسک پذیر و خدمات کارشناسی ، صدور ضمانتنامه و حمایت مالی و اعتباری از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در بخش خصوصی و تعاونی به صورت تسهیلات است.

دکتر وحدت با ارائه آمار عملکرد حمایت های صحا از شرکت های فعال صنایع الکترونیک، توضیح داد: در 6 ماه نخست سال، صحا موفق به صدور 88 فقره انواع ضمانت نامه به ارزش 444 میلیارد ریال برای شرکت های فناور و دانش بنیان این حوزه گردیده است.

وی اضافه کرد: همچنین صحا در سال گذشته موفق به صدور 156 فقره ضمانت نامه به ارزش 620 میلیارد ریال گردیده است که این میزان امکان انعقاد بیش از 4700 میلیارد ریال قرارداد را توسط شرکت های صنایع الکترونیک کشور میسر نموده است که این عدد برای سه سال اخیر به مبلغ 9500 میلیارد ریال بالغ می گردد.

مدیرعامل صحا توضیح داد: ضمانت نامه های صادرگردیده صحا در سه سال اخیر بیش از 5 برابر ضمانت نامه های صادرگردیده 16 سال قبل از آن بوده است و بیش از 40 درصد متقاضیان دریافت ضمانت نامه در سال 1396 برای نخستین بار از این خدمت صحا بهره برده و معین سقف اعتباری گردیده اند. رشد چشمگیر تعداد ضمانت نامه های صادر گردیده در کنار رشد مبلغ آنها نشان دهنده فراگیر شدن مرجعیت صحا در امر ضمانت نامه های مورد احتیاج فعالان صنایع الکترونیک است.

بر اساس اعلام روابط عمومی صحا، به گفته دکتر وحدت، صندوق حمایت از صنایع الکترونیک تنها در سال گذشته، از 167 شرکت فعال صنایع الکترونیک کشور به میزان نزدیک به هزار میلیارد ریال حمایت نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صدور 444 میلیارد ریال انواع ضمانت نامه در 6 ماهه اول سال توسط صحا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 444 میلیارد ریال انواع ضمانت نامه در 6 ماهه اول سال توسط صحا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید