رشد نجومی ارزش سهام شرکت مدعی کشف واکسن ویروس کرونا

به گزارش سلامت و زیبایی، ارزش سهام یک شرکت آمریکایی که ادعا می نماید واکسنی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-19 کشف نموده، طی سه روز معاملاتی بیش از 55 درصد افزایش یافته است.

رشد نجومی ارزش سهام شرکت مدعی کشف واکسن ویروس کرونا

به گزارش گروه بین الملل سلامت و زیبایی به نقل از یورونیوز، ارزش شرکت داروسازی مدرنا (Moderna) آمریکا در پی رسانه ای شدن ادعای کشف واکسن ویروس کرونا توسط محققان این شرکت، بیش از 55 درصد در بورس نزدک آمریکا رشد نموده است.

در حالی که هر سهم شرکت بیوتکنولوژی مدرنا تا پیش از انتشار این خبر حدود 18.5 در بازار بورس نزدک نیویورک خرید و فروش می شد، در معاملات روز دوشنبه ارزش هر سهم این شرکت به 22 دلار نزدیک شد و در ادامه فرایند صعودی طی روز سه شنبه و ساعات معاملاتی صبح چهارشنبه، به 29 دلار رسید.

شرکت مدرنا صبح روز دوشنبه خاطرنشان کرد واکسنی به نام (mRNA-1273) را برای پیشگیری از بیماری کووید-19 کشف نموده و این واکسن را برای انجام آزمایش های بیشتر و تأیید آن به سازمان ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا (NIAID) ارسال نموده است.

این شرکت آمریکایی ابراز امیدواری نموده است که آزمایش این واکسن بر روی انسان از ماه آوریل (کمتر از دو ماه آینده) شروع گردد و پس از گذشت یک سال به فراوری و مصرف انبوه برسد.

ویروس کرونا که شیوع آن از آخرین روز سال 2019 در ووهان چین شروع شد و پس از آن به کشورهای متعددی سرایت کرد، تا به امروز بیش از 80 هزار نفر را به بیماری موسوم به کووید-19 مبتلا نموده و به مرگ حدود 2800 نفر منجر شده است. بالغ بر 78 هزار نفر از مبتلایان به این بیماری ساکن چین هستند که از این تعداد بیش از 2700 نفر جان خود را از دست داده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رشد نجومی ارزش سهام شرکت مدعی کشف واکسن ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد نجومی ارزش سهام شرکت مدعی کشف واکسن ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید