درمان 93 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های تأمین اجتماعی

به گزارش سلامت و زیبایی، سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت درمان بیش از 93 هزار بیمار کرونایی از جمله اقدامات معاونت درمان تامین اجتماعی در امسال بوده است.

درمان 93 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های تأمین اجتماعی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت و زیبایی، همزمان با شروع دهه مبارک فجر، همه ساله سازمان تأمین اجتماعی مهمترین اقدامات در حوزه های مختلف را به اطلاع بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان گرامی می رساند. در این گزارش به مهمترین عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان در 9 ماه منتهی به آذر امسال می پردازیم.

توسعه فن آوری اطلاعات در راستای تسهیل و روان سازی فعالیت های مرتبط با ذینفعان نظیر برنامه نسخه الکترونیک، تدوین ضابطه مدیریت تعارض منافع در بخش درمان و ارسال به مبادی ذی ربط به منظور اخذ تأیید، مدیریت بحران و برنامه ریزی جهت مقابله با اپیدمی ویروس کرونا در بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی را می توان از مهم ترین این اقدامات برشمرد.

همچنین، در 6 ماهه امسال تعداد 378 مرکز درمانی ملکی شامل 70 بیمارستان، 5 مرکز جراحی محدود، 5 مرکز دندانپزشکی مستقل، 83 پلی کلینیک تخصصی، 121 درمانگاه تخصصی، یک مرکز طب سالمندان و 90 درمانگاه عمومی به جمعیت بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی خدمات درمانی ارائه نموده است.

بر این اساس، بیش از 43 میلیون، مراجعه سرپایی به مراکز درمانی ملکی در 6 ماهه اول امسال اجرا شده است که بیش از 23 میلیون از این مراجعات، دریافت خدمت ویزیت از پزشکان عمومی، دندانپزشک، متخصص و فوق تخصص بوده است.

بر اساس این گزارش، بیش از 302 هزار نفر در 6 ماهه اول امسال در بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود سازمان تأمین اجتماعی بستری و خدمت دریافت نموده اند و بیش از 174 هزار مورد جراحی در مراکز بستری در 6 ماهه اول امسال اجرا شده است.

بیش از 55 هزار زایمان در 6 ماهه اول امسال در 61 بیمارستان ملکی انجام پذیرفته است که 43 درصد آن ها به روش سزارین انجام پذیرفته است.

پذیرش و ارائه خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی و بستری به بیش از 93 هزار بیمار بستری مبتلا به بیماری ویروس کرونا از بهمن سال 1398 تا به امروز در مراکز بستری مراکز درمانی ملکی را می توان از مهم ترین اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در امسال برشمرد.

ساماندهی و عدالت در پرداخت مطالبات مؤسسات طرف قرارداد دانشگاهی و غیر دانشگاهی، نیازسنجی، احصاء عناوین و تدوین توضیح خدمات و انتظارات اولویت های پژوهشی معاونت درمان و اجرای فعالیت های پژوهشی در حوزه معاونت درمان شامل اجرای طرح های پژوهشی منتخب، مشارکت فعال در جلسات کمیته پژوهشی و مدیریت دانش سازمان، ایجاد بانک اطلاعاتی پژوهشگران در حوزه سلامت و شناسایی رویه ها، فرآیند های نیازمند بهبود حوزه درمان و مشارکت در اجرای برنامه های بهبود از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در راستای خدمتگزاری به بیمه شدگان است.

از دیگر اقدامات مهم معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی در امسال می توان به ارزیابی زیرساخت راه اندازی واحد بازتوانی قلبی در بیمارستان های منتخب سازمان، اجرای پایلوت پیروز برنامه نرم افزار بانک خون و پیگیری جهت پیاده سازی آن در بخش بانک خون واحد های آزمایشگاهی تمامی مراکز بیمارستانی ملکی، آنالیز شرایط فعالیت مراکز درمانگاهی از نظر شیفت و ساعت فعالیت، بازخوانی سالیانه تجهیزات پزشکی سرمایه ای و صدور مجوز های خرید مربوطه، نیازسنجی و صدور مجوز خرید تجهیزات پزشکی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و راهبری و اجرای برنامه های عملیاتی نظیر تأمین تجهیزات پزشکی High Tech، تجهیزات پزشکی تصویربرداری) ارتقا آنالوگ به دیجیتال (و تأمین آمبولانس های مراکز درمانی تابعه، ادامه استاندارد سازی بخش های اورژانس، LDR و CSSD بیمارستان های منتخب، پیشگیری از حریق و… اشاره نمود.

راه اندازی دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس در بیمارستان های خاتم الانبیا (ص) گنبد و بیمارستان زاهدان در راستای به روز آوری تجهیزات و امکانات تشخیصی درمانی، توسعه سامانه کمیسیون ها و شورا های پزشکی و پزشکان معتمد، راه اندازی بایگانی الکترونیک متمرکز مدارک پزشکی، آرا و اسناد مرتبط با کمیسیون های پزشکی، طراحی الگوی مراقبت و ارزیابی سلامت سالمندان و تشکیل پرونده سلامت سالمندان و اجرای آزمایشی آن در 3 مرکز درمانی شهر تهران با رویکرد اجرای ویزیت جامع سالمندی و پایش مستمر سطح سلامت سالمندان تحت پوشش و برنامه ریزی جهت راه اندازی کلینیک های فشارخون و دیابت در مراکز ملکی از دیگر اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "درمان 93 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های تأمین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان 93 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های تأمین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید