درخواست رئیس جمهوری کوبا برای تقویت امور دفاعی و مالی

به گزارش سلامت و زیبایی، رئیس جمهوری کوبا دولت واشنگتن را به مخدوش کردن روابط بین دو کشور متهم نموده است و از کوبایی ها خواست تا اقتصاد و امور کشورشان را تقویت نمایند.

درخواست رئیس جمهوری کوبا برای تقویت امور دفاعی و مالی

میگوئل دیاز- کانل، رئیس جمهوری کوبا در جریان سخنرانی اختتامیه مجمع ملی این کشور، گفت که دولت آمریکا در یک اقدام مالی شکنجه آور و آزار دهنده اختناق آور دست دارد که باعث شده است واردات کالاها و منابع مورد احتیاج به داخل کشور دچار مشکل گردد.

وی ادامه داد: مسؤولیت ما این است که نگذاریم کوبایی ها تسلیم شوند. ما دو اولویت قاطع داریم، یکی آمادگی امور دفاعی و دیگری به تقویت اوضاع مالی.

اقتصاد کوبا در سال های اخیر با رکورد زیادی روبرو شده است به دلیل وقوع درگیری در ونزوئلا که متحد استراتژیک کوبا است دچار رکود شده است، چرا که ونزوئلا با کمبود سوخت و مواد غذایی روبرو است و همین امر بر کوبا نیز اثر گذاشته است.

افزایش تحریم های آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، اوضاع را برای کوبا برای دریافت اعتبار از نهادهای بین المللی سخت تر هم نموده است.

وزیر اقتصاد کوبا اوایل روز شنبه از دولت خواست تا کمربندش را سفت تر ببندد و دست به اقدامات جایگزین برای واردات بزند و این در حالی است که دستاوردهای مالی خارجی و تأمین اعتبار برای کالاهای مورد احتیاج و سرمایه گذاری ها در این کشور آمریکای لاتین بسیار مشکل شده است.

دولت ترامپ گفته است که مسؤول ادامه حیات دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری سوسیالیست ونزوئلا است و به همین دلیل تحریم های جدید را علیه دولت هاوانا اعمال نموده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "درخواست رئیس جمهوری کوبا برای تقویت امور دفاعی و مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست رئیس جمهوری کوبا برای تقویت امور دفاعی و مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید