خلاقیت و نوآوری، حفط اصالت منطقه ای و فرهنگی بخشی از پارامترهای داوری بود

به گزارش سلامت و زیبایی، نماینده هیئت داوران چهارمین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی در صنایع دستی گفت: پارامترهایی چون خلاقیت و نوآوری، حفط اصالت منطقه ای و فرهنگی، قابلیت ساخت مباحق زیبایی شناختی، عملکرد و ارگونومی و نهایتا میزان محبوبیتی که کالا بین مصرف کننده ها می تواند داشته باشد پارامترهای داوری آثار چهارمین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی در صنایع دستی بود.

خلاقیت و نوآوری، حفط اصالت منطقه ای و فرهنگی بخشی از پارامترهای داوری بود

به گزارش سلامت و زیبایی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، آل علی، استاد دانشگاه سمنان در آئین اختتامیه چهارمین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی در صنایع دستی اظهار کرد: پارامترهایی چون خلاقیت و نوآوری، حفط اصالت منطقه ای و فرهنگی، قابلیت ساخت مباحق زیبایی شناختی، عملکرد و ارگونومی و نهایتا میزان محبوبیتی که کالا بین مصرف نماینده ها می تواند داشته باشد. هر کدام ضرایبی داشتند که متغیر بود و بر اساس این پارامترها داوری صورت گرفت.

او ادامه داد: شیوه داوری برای چنین برنامه هایی اصلا ساده نیست چون پارامترهایی در بحث های طراحی هست که با هیچ معیار و محکی نمی توان قضاوتش کرد و باید سعی کرد سلایق شخصی و از معیارهای که موجب ناعدالتی می گردد حذر کرد.

استاد طراحی صنعتی دانشگاه سمنان در ادامه سخنان خود مطرح نمود: با همکاری مجدانه هییت داوران پارامترهایی در نظر گرفته شد و با روش های علمی اولویت بندی گرفت تا هر کدام جایگاهی مناسب داشته باشند و قضاوت ما موثر باشد.

آل علی با تاکید بر اینکه برگزیده نشدن آثار ارائه شده به معنی خوب نبودن انها نیست، بیان نمود: اگر ما محصولات و موضوعات را رتبه بندی کردیم قاعدتا به معنی خوب نبودن نیست. برخی از کارها در بعصی پارمترها واقعا رتبه خوبی داشتند و آنها کارشان را می توانستند بهینه نمایند و باید اساتید در ارتباط باشند و دلایل را بپرسند.

همچنین طغرانگار رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان در این مراسم گفت: من در اطراف خود خلا ناشی از عدم توجه کافی به طراحی را می بینم و بسیار بسیار خوشحالم و باعث خوشبختی است که این حرکت آغاز شده و امیدوارم تداوم پیدا کند تا همه بتوانند از زیبایی های هنر بهره مند شوند.

منبع: میراث آریا

به "خلاقیت و نوآوری، حفط اصالت منطقه ای و فرهنگی بخشی از پارامترهای داوری بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاقیت و نوآوری، حفط اصالت منطقه ای و فرهنگی بخشی از پارامترهای داوری بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید