خبرنگاران میزان ورشکستگی در بخش کشاورزی آمریکا افزایش یافت

به گزارش سلامت و زیبایی، تهران - خبرنگاران - میزان ورشکستگی کشاورزان آمریکا در سال 2019، به رغم پرداخت میلیاردها دلار کمک مالی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به کشاورزان آسیب دیده از جنگ تجاری با چین، 20 درصد افزایش یافته است.

خبرنگاران میزان ورشکستگی در بخش کشاورزی آمریکا افزایش یافت

تارنمای شبکه آمریکایی سی ان ان بر اساس داده های تجزیه و تحلیل شده توسط دفتر کشاورزی آمریکا اضافه نمود: این میزان بالاترین سطح ورشکستگی کشاورزان از سال 2011 میلادی و در پی رکود بزرگ به شمار می رود.

این گروه بازرگانی اضافه نمود: در سال 2019 میلادی 595 مورد ورشکستگی مزارع خانوادگی بر اساس فصل 12 وجود داشته که تقریبا 100 مورد از سال پیش از آن، بیشتر بوده است.

به نوشته سی ان ان؛ جنگ های تجاری ترامپ، بی ثباتی های زیادی در بازارها ایجاد کرد مذاکرات واشنگتن با کانادا و مکزیک که از بزرگ ترین بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی آمریکا به شمار می رود، درباره تجدیدنظر درباره توافقنامه بازرگانی آزاد آمریکای شمالی، بیش از 2 سال ادامه یافت. پکن نیز با تعیین تعرفه بر شماری از محصولات کشاورزی آمریکا، اعمال تعرفه های ترامپ را بر کالاهای صادراتی چین به آمریکا مقابله به مثل کرد. در نتیجه صادرات سویای تولید آمریکا به چین تقریبا به مدت یک سال کاملا متوقف شد که منجر به سقوط قیمت ها و انبار و ذخیره سازی میزان بی سابقه ای از سویا شد.

ترامپ در 2 سال گذشته برای جبران بخشی از زیان های کشاورزان آمریکا و تقویت حمایت سیاسی از خود، یک بسته کمکی به ارزش 28 میلیارد دلار به کشاورزان اختصاص داد که بیشتر این مبلغ به صورت مستقیم به کشاورزان این کشور پرداخت شد و حدود چهار میلیارد دلار نیز برای خرید مواد غذایی اضافی در مراکز و سیلوها هزینه شد و به گروه های طرفدار پرداخت کمک به بخش کشاورزی پرداخت شد.

پرداخت این کمک ها، موجب تقویت درآمد کشاورزان شد که پیش بینی می شد در سال 2019 به میزان 10 درصد افزایش یابد و در صورت پرداخت نشدن یارانه ها، کاهش می یافت. اما بسکمک از کشاورزان با وجود کمک این مبلغ به جبران خسارت هایشان در دو سال سخت اخیر، می گویند که وجود روابط تجاری و بازار نیرومند را به دریافت کمک های مالی ترجیح می دهند.

کنگره آمریکا اخیرا توافقنامه بازرگانی ایالات متحده، مکزیک و کانادا را تصویب کرد که مبادله بدون عوارض گمرکی بیشتر محصولات کشاورزی را در منطقه آمریکای شمالی، تضمین می کند. مرحله مقدماتی توافقنامه بازرگانی آمریکا با چین در ژانویه 2020، نیز مقداری ثبات به بازار کشاورزی بازگرداند، هر چند با توجه به لغو نشدن تعرفه های گمرکی چین بر کالاهای آمریکایی، تحلیل گران درباره اجرایی شدن آن بدگمان هستند.

صادرات محصولات کشاورزی آمریکا به چین تنها در سال 2018 حدود 21 میلیارد دلار کاهش یافته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران میزان ورشکستگی در بخش کشاورزی آمریکا افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزان ورشکستگی در بخش کشاورزی آمریکا افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید