خبرنگاران تحول گرایی از ویژگی های ممتاز دانشگاه های نسل چهارم است

به گزارش سلامت و زیبایی، اراک - خبرنگاران - معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تحول گرایی و توسعه محوری از جمله ویژگی های برجسته دانشگاه های نسل چهارم است.

خبرنگاران تحول گرایی از ویژگی های ممتاز دانشگاه های نسل چهارم است

فردین تقی زاده شامگاه چهارشنبه در آیین سی امین سالروز تأسیس دانشگاه صنعتی اراک، اضافه کرد: در فرآیند شکل گیری دانشگاه های نسل سوم پژوهش های کاربردی هدفمند شدند و مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها با تربیت نیروهای کارآزموده جوابگوی نیازهای جامعه شدند.

وی گفت: دانشگاه حلقه مفقوده در خصوصی سازی ها است در صورتی که با تخصیص سهام در فرآیند خصوصی سازی می توان بهره وری را در کشور به شکل قابل ملاحظه ای افزایش داد.

تقی زاده گفت: دانشگاه و بخش خصوصی می توانند با همپوشانی یکدیگر راستا تعالی را تسهیل نمایند و بخش خصوصی با الزام به همکاری با بخش های علمی و تحقیقی در واقع به فرآیند توسعه دست یافته است.

تقی زاده بیان نمود: دانشگاه ارکان فراوری ثروت است و بخش خصوصی و صنعت مولد اشتغال پایدار محسوب می شوند اما باید به این نکته توجه کرد این 2 در کنار هم به جاده توسعه می رسند.

معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: تعداد مراکز آموزش عالی کشور با تعداد مراکز چین برابری می نماید که باید بر کاربردی شدن فرآیند آموزش و پژوهش در چند سال آینده برنامه ریزی کرد.

وی گفت: باید به سمت و سوی بومی شدن علوم انسانی حرکت کنیم و کیفی سازی آموزشی را سرلوحه برنامه های بلند مدت قرار داد.

تقی زاده اضافه کرد: از فرآیند برنامه پنجم توسعه کشور به بعد تا کنون هیچ خوابگاه دانشجویی با بودجه دولتی ساخته نشده و دولت در بودجه و اعتبارات با تنگنا روبرو است.

دانشگاه صنعتی اراک با هدف تربیت نیروهای متخصص برای صنایع در رشته های فنی مهندسی دانشجو می پذیرد.

دانشگاه صنعتی اراک در شاخص ارتباط با صنعت پیروز به کسب رتبه 17 در بین تمام دانشگاه های کشور شده و در جمع بیست دانشگاه برتر کشور از این منظر قرار گرفته است

3017/ 3075

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تحول گرایی از ویژگی های ممتاز دانشگاه های نسل چهارم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحول گرایی از ویژگی های ممتاز دانشگاه های نسل چهارم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید