حمله هکرهای روسی به دستگاه های اینترنت اشیا در سراسر جهان

به گزارش سلامت و زیبایی، امروز مایکروسافت هشدار داد هکرهای دولتی روسیه برای نفوذ به کامپیوترهای شبکه ها از رمزگشاهای ویدیویی، چاپگرها و دستگاه های اینترنت اشیا (IoT) استفاده می کنند.

حمله هکرهای روسی به دستگاه های اینترنت اشیا در سراسر جهان

بخش Threat Intelligence Center مایکروسافت در وبلاگ این شرکت نوشته است: دستگاه ها به نقطه ای برای ورود به شبکه و دسترسی بیشتر شدند.

طبق این پست منتشر شده، محققان امنیتی مایکروسافت اولین بار حملات هکرهای روسی را در ماه آوریل شناسایی کردند. این حملات در نقاط مختلفی و با استفاده از تجهیزاتی مانند چاپگرها، دستگاه های IoT و رمزگشاهای ویدیویی اجرا شده اند. این هکرها ابتدا سعی می کنند این دستگاه ها را هدف قرار داده و به درون آن ها نفوذ کنند تا در مرحله بعد وارد شبکه شوند.

تمام این تلاش های هکری از سوی سرورهای گروهی موسوم به Strontium اجرا شده است که یک گروه هکری تحت حمایت دولت روسیه یا به عبارت بهتر Fancy Bear و APT28 هستند.

سال گذشته، FBI گزارش داد این گروه هکری پیروز به هک و نفوذ در 500 هزار روتر واقع در 54 کشور شده است. همین طور در انتخابات 2016 امریکا، یکی از گروه های هکری است که در هک DNC شرکت داشته است.

سایت آرس تکنیکا هم می گوید این گروه هکری روسی در چندین هک و نقض اطلاعات معروف سال های گذشته مانند هک آژانس ضد دوپینگ، بوندستاگ آلمان، ایستگاه تلویزیونی TV5Monde فرانسه و موارد دیگر دست داشته است.

ضعف های امنیتی، زمینه ساز حملات هکری است

مایکروسافت می گوید برخی اقدامات ضعیف و بد امنیتی زمینه ساز نفوذ به کامپیوترهای تحت شبکه می شوند. برای نمونه، روی دستگاه های اینترنت اشیا از رمزعبور پیش فرض استفاده شده است یا از رمزعبورهایی استفاده می شود که آسان بوده و به راحتی قابل هک شدن هستند.

اجرای یک سیستم عامل نسخه قدیمی روی تجهیزات شبکه هم آسیب پذیری امنیتی دیگری است که امکان ورود خرابکاران و مهاجمان به شبکه را فراهم می کند. همیشه سیستم عامل کامپیوترها و دستگاه های تحت شبکه باید به روز و فاقد آسیب پذیری شناخته شده ای باشد.

در گزارش مایکروسافت آمده است: در حالی که بخش وسیعی از صنعت روی تهدیدات سخت افزاری تمرکز کردند؛ هکرها شاد می شوند که می بینند یک دستگاه با پیکربندی امنیتی ساده و برخی آسیب پذیری ها هنوز در شبکه کار می کند و بهترین هدف برای آن ها است.

منبع

منبع: یک پزشک

به "حمله هکرهای روسی به دستگاه های اینترنت اشیا در سراسر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هکرهای روسی به دستگاه های اینترنت اشیا در سراسر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید