حمایت از کتاب فروشی ها در انتهای جهان

به گزارش سلامت و زیبایی به نقل از لیت هاب، شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورهای دنیا موجب تعطیلی بسیاری از اصناف و به خصوص کتابفروشی ها شده است به طوری که بسیاری از این خرده فروشان کتاب در کشورهای مختلف با مشکل تامین هزینه های خود روبرو شده اند. در بریتانیا بسیاری از فعالان فرهنگی درصدد نجات کتابفروشی ها هستند.

حمایت از کتاب فروشی ها در انتهای جهان

کمپین های بسیاری از زمان شروع دوران قرنطینه خانگی به خاطر همه گیر شدن ویروس کرونا در کشور بریتانیا به راه افتاده است که در آخرین و جالب ترین آنها فروش تیشرت های تبلیغاتی برای جمع آوری یاری های مردمی در حمایت از کتابفروشی ها و خرده فروشان کتاب است. سایت بوکشاپ (bookshop.org) یک سازمان غیرانتفاعی کمپین فروش کالاهای تبلیغاتی برای یاری به کتابفروشی ها را شروع نموده است.

در سایت این سازمان تا کنون بیش از 800هزار پوند برای یاری به کتابفروشان مستقل در این کشور جمع شده است که بیشتر کالاهای آن تیشرت های تبلیغاتی با شعار کتابفروشی ها در انتهای جهان هستند که مردم با خرید این تیشرت ها به حیات کتابفروشان مستقل یاری می نمایند.

سازمان دهندگان این کمپین می گویند در شرایط کنونی خرید تیشرت تبلیغاتی بهتر از خرید خود کتاب هاست. آنها برای تامین هزینه های خود با مشکل روبرو هستند. این شعار کمی اغراق آمیز است ولی باید بدانیم که در صورتی که به کتابفروشی ها یاری نکنیم باید انتهای جهان را انتظار داشته باشیم.

در کشورهای دیگر نیز دولت و سازمان های خیریه برای نجات کتابفروشی ها اقدامات گسترده ای انجام دادند. در آلمان و ایتالیا دولت هزینه ها و مالیات های معمول کتابفروشی ها را کاهش یا حذف نموده و بسیاری از کتابفروشی ها در ایتالیا اجازه بازگشایی یافتند. دولت ایتالیا کتابفروشی ها را در لیست اصناف و کالاهای ضروری اعلام نموده است.

اتحادیه ناشران و کتابفروشان آمریکا چندی پیش از آمازون و شخص جف بزوس خواسته بود به کتابفروشی های مستقل یاری کند تا بتوانند در شرایط قرنطینه به صورت آنلاین کتاب های خود را به فروش برسانند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "حمایت از کتاب فروشی ها در انتهای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از کتاب فروشی ها در انتهای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید