حضور سوئیسی ها در پای صندوق های چند رفراندوم

به گزارش سلامت و زیبایی، سوئیس امروز (یکشنبه) رفراندوم هایی را برگزار می نماید که ممکن است این کشور را به دومین کشور دنیا که سموم دفع آفات مصنوعی را ممنوع می نماید، تبدیل کند.

حضور سوئیسی ها در پای صندوق های چند رفراندوم

به نقل از خبرگزاری رویترز، قوانین برای مبارزه با تروریسم، کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن (CO2) و تامین بودجه اضطراری برای کووید 19 هم تحت سیستم دموکراسی مستقیم سوئیس با آرای لازم الاجرا روبرو هستند.

هدف یکی از این رفراندوم ها ممنوعیت استفاده از سموم دفع آفات مصنوعی ظرف 10 سال است. در کل دنیا تنها کشور بوتان این مواد شیمیایی را منع نموده است.

هواداران این ابتکارعمل تاکید دارند که محصولات فراوری شده به وسیله غول های زراعت شیمی از جمله شرکت شیمیایی سینگنتا سوئیس و شرکت های بایر و BASF آلمان سلامت و محیط زیست را به مخاطره می اندازند.

آنتوانت گیلسون، یکی از نویسندگان ابتکارعمل سموم دفع آفات گفت: بسیار مهم است که ما از استفاده از سموم دفع آفات که امروز باعث مسائل جدی برای سلامتی مردم می گردد و مسائلی را هم برای آیندگان به وجود می آورد، جلوگیری کنیم.

فراورینمایندگان می گویند که سموم دفع آفات شان به دقت آزمایش و تنظیم می شوند و بازده محصول بدون آنها افت خواهد نمود.

بسیاری از کشاورزان هم تاکید دارند که ممنوعیت درخصوص استفاده از سموم دفع آفات باعث افزایش قیمت مواد غذایی می گردد و واردات مواد غذایی می گردد.

رای دهندگان بعلاوه درخصوص ابتکارعمل مجزایی در رابطه با آب آشامیدنی تصمیم می گیرند؛ ابتکار عملی که می گوید سموم دفع آفات مصنوعی آب سوئیس را آلوده نموده است. این ابتکارعمل می خواهد که یارانه ها به کشاورزانی داده گردد که بدون این سموم کار می نمایند.

این طرح ها در صورت تایید، قانون اساسی را اصلاح می نمایند در حالی که دولت پیش نویس قوانین را برای اجرا تقدیم مجلس خواهد نمود.

رای دهندگان سوئیسی بعلاوه درخصوص قانون جدیدی که میخواهد انتشار گاز دی اکسید کربن را به وسیله برنامه هایی چون افزایش بهای سوخت خودرو و وضع مالیات بر بلیت هواپیما کاهش دهد، تصمیم گیری خواهند کرد.

مخالفان تاکید دارند که این طرح هزینه های تجاری را افزایش خواهد داد و به محیط زیست کمکی نخواهد نمود چرا که سوئیس تنها مسئول 0.1 درصد از کل انتشار گاز کربن دنیا است.

طرح دیگری هم به پلیس سوئیس قدرت های جدیدی برای مبارزه با تروریسم خواهد داد. این طرح با اقداماتی چون قرار یک سری محدودیت ها برای مجرمان احتمالی و ممنوعیت سفر برای مظنونان 12 ساله، نظارت و محدود کردن تحرک مجرمان بالقوه را برای پلیس آسان تر می نماید.

دولت تاکید دارد که این اقدامات از حملات تروریستی جلوگیری خواهند کرد اما مخالفان می گویند که این اقدامات به بچه ها آسیب می زنند و مردم را در خارج از کشور در معرض رنج و عذاب قرار می دهد.

قانون موقتی در رابطه با کووید 19 هم باید به تایید رای دهندگان برسد؛ طرحی که به گفته مخالفان پیش از معرفی، رای زنی های عمومی کافی درخصوص آن صورت نگرفته است.

این طرح 39 میلیارد دلار برای حمایت از طرح های کاری کوتاه مدت، صنایع آسیب دیده مانند رستوران ها و هتل ها و فرهنگ، ورزش و رسانه اختصاص می دهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "حضور سوئیسی ها در پای صندوق های چند رفراندوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور سوئیسی ها در پای صندوق های چند رفراندوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید