جهانگیری: مسائل کشور را می توان با اتکا به دانشگاه ها و نخبگان حل کرد

به گزارش سلامت و زیبایی، معاون اول رئیس جمهور گفت: با اتکا به دانشگاه و نخبگان کشور می توان راه حل هایی مناسب برای برون رفت از مسائل کشور در زمینه های مختلف مالی، سیاسی و اجتماعی تدوین کرد.

جهانگیری: مسائل کشور را می توان با اتکا به دانشگاه ها و نخبگان حل کرد

به گزارش گروه دانشگاه سلامت و زیبایی به نقل از وزارت علوم، جلسه آنالیز گزارش دانشگاه تربیت مدرس در مورد طرح پژوهشی ارتقاء سرمایه اجتماعی به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار گردید.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با تأکید بر اینکه تقویت سرمایه اجتماعی باید به یک موضوع ملی تبدیل گردد، گفت: قوای سه گانه، نهاد های مختلف و همه ارکان نظام باید برای تقویت سرمایه اجتماعی و بالا بردن امید جامعه به آینده کشور به صحنه بیایند و مطالبات و دغدغه های مردم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

جهانگیری با قدردانی از گزارش ارائه شده از سوی دانشگاه تربیت مدرس در مورد شرایط سرمایه اجتماعی کشور توضیح داد: یکی از نکات برجسته این گزارش پیشنهاد راه چاره های تقویت سرمایه اجتماعی است که در قالب 11 برنامه تدوین شده است.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: با اتکا به دانشگاه و نخبگان کشور می توان راه چاره هایی مناسب برای برون رفت از مسائل کشور در زمینه های مختلف مالی، سیاسی و اجتماعی تدوین کرد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه پیشنهادات ارائه شده در گزارش دانشگاه تربیت مدرس باید مورد توجه قرار گیرد و با اولویت بندی اجرایی گردد، از دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی دولت خواست این پیشنهادات را در جلساتی با مشارکت اساتید دانشگاه و صاحبنظران مورد آنالیز قرار دهند و ظرف دو ماه با اولویت بندی و تفکیک وظایف هر دستگاه، به سندی جامع و قابل اجرا برای تقویت سرمایه اجتماعی کشور تبدیل نمایند.

وی همچنین از ربیعی، مشاور ارتباطات اجتماعی رییس جمهور و سخنگوی دولت نیز خواست موضوع گفتگوی ملی به عنوان مهمترین راه چاره تقویت سرمایه اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهد و در گام نخست، برای افزایش تعامل و گفتگوی دولت و دانشگاه برنامه ریزی و اقدام کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جهانگیری: مسائل کشور را می توان با اتکا به دانشگاه ها و نخبگان حل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: مسائل کشور را می توان با اتکا به دانشگاه ها و نخبگان حل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید