جانشین رفیق فیدل آمد ، نخستین نخست وزیر کوبا پس از 43 سال

به گزارش سلامت و زیبایی، رئیس جمهوری کوبا روز شنبه مانوئل ماره رو کروز را به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب کرد؛ جایگاهی که در بیش از چهار دهه گذشته در سپهر سیاسی کوبا وجود خارجی نداشت.

جانشین رفیق فیدل آمد ، نخستین نخست وزیر کوبا پس از 43 سال

به گزارش سلامت و زیبایی به نقل از سی ان ان، ماره رو مدت 16 سال وزیر گردشگری کوبا بود و با حکم میگل دیاز-کانل برای پنج سال سمت و مسئولیت نخست وزیری را بر عهده خواهد داشت. او پیش از ورود به عرصه گردشگری از درجه داران ارتش کوبا بود و با هدف کسب درآمد از صنعت گردشگری و رونق دادن به اقتصاد رو به افول کوبا به وزارت رسید.

آخرین نخست وزیر کوبا فیدل کاسترو بود که از 1959 تا دسامبر 1976 در این صندلی حضور داشت و پس از آن مسئولیت ریاست شورای حکومتی را بر عهده گرفت؛ صندلیی که جایگزین دو سمت رئیس جمهوری و نخست وزیر بود. در واقع، ماره رو نخستین نخست وزیر کوبا پس از 43 سال است و 594 عضو مجمع ملی قدرت خلق به حضور او در این مقام رای دادند. نخست وزیر باید رای اکثریت مطلق مجلس را داشته باشد.

معاونان نخست وزیر کوبا و دیگر اعضای شورای وزیران هم روز شنبه از مجلس رای گرفتند. با وجود معرفی شدن ماره رو، همچنان دیاز-کانل رئیس دولت است و رائول کاسترو، برادر رهبر فقید کوبا هم سمت دبیر کلی حزب کمونیست را برای خود نگه داشته است؛ جایی که کارشناسان معتقدند قدرت اصلی را در نظام کوبا در دست دارد.

بر اساس قانون اساسی جدید کوبا که رای دهندگان کوبایی آن را در فوریه 2019 تایید کردند، قدرت در این کشور کمونیستی آسان تر از گذشته دست به دست می گردد و یک رئیس جمهوری فقط می تواند برای دو دوره پنج ساله برگزیده گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جانشین رفیق فیدل آمد ، نخستین نخست وزیر کوبا پس از 43 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانشین رفیق فیدل آمد ، نخستین نخست وزیر کوبا پس از 43 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید