توسعه 70 هکتاری آتش برها در جنگل های کبودراهنگ

به گزارش سلامت و زیبایی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کبودراهنگ گفت: 70 هکتار آتش بر به منظور مهار راحت تر آتش سوزی مراتع و جنگل ها در جنگلکاری حاشیه جاده کبودراهنگ ایجاد شد.

توسعه 70 هکتاری آتش برها در جنگل های کبودراهنگ

به گزارش خبرنگار از، محمود زنگنه، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کبودراهنگ گفت: با توجه به افزایش دما و خطر وقوع پدیده آتش سوزی در منطقه ها جنگلی و مرتعی و به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی در منطقه ها بحرانی و نیمه بحرانی 70 هکتارآتش بر با مشارکت اداره حمل ونقل جاده ای شهرستان کبودراهنگ درجنگلکاری حاشیه جاده شهرستان انجام شد.

او با بیان اینکه با توجه به افزایش درجه حرارت هوا در روز های اخیر و ماه های آینده و خشکیدگی علوفه ها در مراتع و جنگل ها احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی وجود دارد افزود: با توجه به عدم بارش های بهاره در سال زراعی جاری و خشکیدگی علف های حاشیه جاده این شهرستان احتمال وقوع حریق در اراضی مرتعی وجنگلی بالاست و با کوچکترین حریق، دامنه آتش سوزی بسیار گسترده می شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کبودراهنگ با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در خصوص اطفای حریق نام کرد: به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی در منطقه ها بحرانی و نیمه بحرانی احداث آتش بر به مساحت 70 هکتار در این منطقه ها صورت گرفت.

زنگنه اعلام کرد: برگزاری کلاس های ترویجی و آموزشی بین جوامع محلی، دهیاران و روستاییان با حضور کارشناسان شهرستانی و استانی از جمله دیگر فعالیت های صورت گرفته در خصوص پیشگیری از وقوع آتش سوزی در سطح شهرستان بوده است.

زنگنه از شهروندان، دامداران، گردشگران و کشاورزان شهرستان خواست برای پیشگیری از حوادث و نابودی منابع طبیعی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از آتش سوزی رعایت کنند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان کبودراهنگ از شهروندان خواست هنگام گردش در طبیعت از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن در منطقه ها جنگلی وجنگلکاری حاشیه جاده ها وسطح مراتع و یا روشن کردن آتش به منظور تفریح خودداری کنند چرا که این عمل آن ها سبب از بین رفتن بوته ها، از بین رفتن میکروارگانیسم خاک، وقوع سیل و آلودگی محیط زیست و منابع طبیعی می شود.

ا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توسعه 70 هکتاری آتش برها در جنگل های کبودراهنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه 70 هکتاری آتش برها در جنگل های کبودراهنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید