تشکیل کمیته فرهنگی برای کم کردن آسیب های سفر

به گزارش سلامت و زیبایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تشکیل کمیته فرهنگی ذیل ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با هدف افزایش همکاری های دستگاه های عضو ستاد در راستای فرهنگسازی سفر و کاهش آسیب های سفر اطلاع داد.

تشکیل کمیته فرهنگی برای کم کردن آسیب های سفر

به گزارش سلامت و زیبایی به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ولی تیموری در چهلمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که امروز (سه شنبه 21 خردادماه) با حضور نمایندگان دستگاه های عضو ستاد و بخش خصوصی گردشگری، درباره دستورالعمل ساماندهی و ارتقای عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در تابستان 98 برگزار گردید، گفت: با وجود شرایط مالی فعلی، مردم سفر را در سبد خانوار خود دارند، چراکه معتقدند سفر نشاط و شادابی لازم را در انسان به وجود می آورد، اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، فرهنگسازی سفر است.

او با بیان این که تشکیل کمیته فرهنگی ذیل ستاد سفر نقش موثری در مدیریت سفرها و فرهنگ سازی این زمینه ایفا خواهد نمود، افزود: تمام دستگاه های عضو ستاد می توانند در حوزه فرهنگسازی سفر همکاری داشته باشند، اینکه چگونه سفر کنیم که آثار منفی آن به حداقل و آثار مثبت آن به حداکثر برسد، سفرهای داخلی ما امروز در حد بالایی است اما متاسفانه سفرها، تاسیسات گردشگری را درگیر نمی نماید.

معاون گردشگری ادامه داد: دستگاه هایی که برنامه و اقدامات فرهنگی دارند می توانند در این بخش ما را یاری و همراهی نمایند تا فرهنگ سفر را در کشور گسترش دهیم، باید در کنار این زحمات و خدمات، سفرهای برنامه ریزی شده و با کمترین آسیب به جوامع محلی اتفاق افتد.

تیموری افزود: اگر این روند اصلاح گردد، کم رونق بودن فعالیت ها در حوزه تاسیسات گردشگری را شاهد نخواهیم بود، گردشگران داخلی به میزانی هستند که می توانند چرخه اقتصاد ما را پررونق نگه دارند، اما متاسفانه سفرها انفرادی است و فعالان بخش خصوصی گردشگری کمتر دخیل هستند.

او افزود: زمانی که سفر انفرادی است آسیب ها هم بیشتر می گردد، چراکه فرصت برای برنامه ریزی و توزیع درآمد حاصل از گردشگری از متولیان گرفته می گردد، همچنین آسیب های اجتماعی سفرهای انفرادی هم بیشتر است، متاسفانه تمام خدمات و مزایای صنعت گردشگری تحت الشعاع این آسیب های اجتماعی قرار می گیرد.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: اگر ما بتوانیم سفرهای برنامه ریزی شده را تدارک ببینیم به نفع مردم خواهد بود و آسیب های سفر نیز به حداقل می رسد، بسته های سفر باید ویژگی ها و مزیت هایی داشته باشد که مردم به استفاده از آن تشویق شوند، و دستگاه ها و بخش خصوصی گردشگری باید در این زمینه همراهی و همکاری داشته باشند.

معاون گردشگری یادآور شد: سفرهای تابستانی شروع شده و هماهنگی ها برای افزایش سطح کیفی و کمی خدمات یک احتیاج لازم است.

او ادامه داد: هر گردشگری باید قوانین و مقررات کشور و مقصد سفر را رعایت کند؛ گردشگری به هیچ عنوان رفتارهای هنجارشکنانه را تایید نمی نماید.

تیموری اظهار کرد: ارائه خدمات در حوزه حمل ونقل و اقامت با قیمت حداقلی مردم را به استفاده از بسته های سفر مشتاق می نماید، همچنین با این اقدام می توانیم از ازدحام و ترافیک در ایام تعطیلات در بعضی مسیرها جلوگیری کنیم و به این ترتیب سفر در ایام سال توزیع می گردد.

در این نشست اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص دستورالعمل ارتقای خدمات ستاد ارائه کردند. همچنین مقرر شد دستوالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه تابستان 98 در طول یک هفته از سوی دستگاه های عضو ستاد، بازبینی و پس از آن تصویب و ابلاغ گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تشکیل کمیته فرهنگی برای کم کردن آسیب های سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته فرهنگی برای کم کردن آسیب های سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید