تایید نخستین مورد واریانت اُمیکرون به روش توالی یابی

به گزارش سلامت و زیبایی، خبرگزاری خبرنگاران- رییس انستیتو پاستور ایران گفت: امروز نخستین مورد واریانت امیکرون به روش توالی یابی در این انستیتو تایید شده است.

تایید نخستین مورد واریانت اُمیکرون به روش توالی یابی

به گزارش خبرگزاری سلامت و زیبایی، دکتر علیرضا بیگلری افزود: با توجه به شیوع واریانت امیکرون در تعدادی از کشور های جهان، آزمایشگاه مرجع کووید 19 در انستیتو پاستور ایران کیت ویژه تشخیصی این واریانت را طراحی و در بین تعدادی از آزمایشگاه های منتخب شبکه ملی آزمایشگاه های کووید 19 کشور که شامل بیش از 500 آزمایشگاه است، توزیع کرد.

وی اضافه کرد: بعد از دریافت نمونه های مشکوک، کار توالی یابی انجام شد که امروز صبح نخستین مورد واریانت امیکرون به روش توالی یابی در انستیتو پاستور ایران مورد تایید قرار گرفت. با توجه به تایید این موضوع امیدواریم که با رعایت شیوه نامه ها و تدوین سیاست های صحیح بتوانیم شاهد آن باشیم که با توجه به حجم بسیار خوب واکسیناسیونی که در کشورصورت گرفته است با این واریانت به صورت جدی مقابله خوبی شود.

رییس انستیتو پاستور ایران تاکید کرد: مهمترین نکته در بحث مقابله با واریانت امیکرون استفاده از ماسک است، زیرا انتقال این واریانت بسیار بیشتر از موارد دیگر است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تایید نخستین مورد واریانت اُمیکرون به روش توالی یابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید نخستین مورد واریانت اُمیکرون به روش توالی یابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید