بومی سازی تجهیزات فیبرنوری برای استفاده در شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سلامت و زیبایی، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات مخابرات از بومی سازی تجهیزات لایه انتقال مبتنی بر فیبرنوری با هدف استفاده در بستر اصلی شبکه ملی اطلاعات اطلاع داد.

بومی سازی تجهیزات فیبرنوری برای استفاده در شبکه ملی اطلاعات

به گزارش گروه علمی ودانشگاهی سلامت و زیبایی به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی امامی مجری پروژه بومی سازی تجهیزات شبکه انتقال مبتنی فیبرنوری در مورد این پروژه گفت: در سند برنامه ششم توسعه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، فراوری تجهیزات شبکه مبتنی بر IP با سرمایه گذاری مشترک با بخش خصوصی، به عنوان یکی از کالاهای راهبردی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: از طرفی بومی سازی سیستم های انتقال نوری پرظرفیت در زمره پروژه های اقتصاد مقاومتی برای افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات، واقع شده است.

امامی ادامه داد: در این راستا معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجام پروژه پژوهش و فراوری نمونه تجهیزات شبکه انتقال مبتنی بر فیبرنوری با ظرفیت 100Gbps با استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی را به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذار نموده است.

مجری پروژه بومی سازی تجهیزات انتقال فیبرنوری اعلام نمود: این پژوهشگاه در راستای انجام این ماموریت، پروژه طراحی و ساخت سیستم های انتقال نوری POTN با قابلیت ROADM تا نرخ بیت 100G را با مشارکت 50 درصدی با بخش خصوصی به تصویب رساند.

به گفته امامی، تیم فنی داخل پژوهشگاه همچنین فعالیت خود روی آماده سازی نرم افزار صفحه کنترل مبتنی بر T-SDN را انجام داده و نسخه اولیه آن را نیز تهیه نموده است.

عضو هیئت علمی گروه ارتباطات نوری پژوهشکده CT مرکز تحقیقات مخابرات ایران تأکید کرد: بومی سازی تجهیزات انتقال فیبرنوری در شرایط تحریم از اهمیت به سزایی برای ایجاد ارتباط پایدار و امنیت ارتباطات کشور برخوردار است و به محض تحقق بستر اصلی لایه انتقال در شبکه ملی اطلاعات را فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بومی سازی تجهیزات فیبرنوری برای استفاده در شبکه ملی اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی تجهیزات فیبرنوری برای استفاده در شبکه ملی اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید