بودجه سال آینده شرایط بورس را مبهم کرد

به گزارش سلامت و زیبایی، تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به منفی شدن شاخص کل در روز های گذشته، گفت: تردید در خرید و فروش میان سهامداران باعث شده بازار نتواند فرایند مناسبی به خود بگیرد.

بودجه سال آینده شرایط بورس را مبهم کرد

به گزارش فارس، شکور علیشاهی تحلیلگر بازار سرمایه در مورد فرایند های بورس طی هفته های گذشته گفت: شاخص بورس بین بالا رفتن و پایین آمدن مردد است. یعنی هم سهامدارانی که در بخش تقاضا هستند و هم سهامدارانی که می خواهند سهام خود را بفروشند در یک تردید کامل به سر می برند.

علیشاهی با اشاره به دلایل این تردید سهامداران، ادامه داد: این مساله چند دلیل دارد. اولا گزارش های 9 ماه شرکت ها عالی بوده است که این مساله در بالا رفتن تقاضا نقش زیادی دارد.

تحلیلگر بازار سرمایه توضیح داد: اما در طرف دیگر آینده اقتصاد کشور با توجه به بودجه ای که دولت به مجلس ارائه نموده است، چندان روشن نیست و این قدرت فروشندگان را تقویت می نماید. این ابهام باعث می گردد سهامداران نه خرید داشته باشند و نه فروش آنچنانی وجود داشته باشد.

وی ضمن بیان این موضوع که نماد های شاخص ساز در هفته های گذشته منفی بوده اند و این شاخص کل را منفی نموده است، تاکید نمود: یکی از علت های اصلی منفی شدن قیمت شاخص ساز ها در روز های گذشته این بود که پولی که در ماه های ابتدایی سال وارد بورس شده بود، در ماه های گذشته خارج شده و در آذرماه هم که پول حقیقی وارد بازار شد، میزانش آن قدری نبود که بتواند بخش تقاضای سهام های عظیم و دولتی را تحریک کند.

پول موجود در بازار قدرت تغییر فرایند بازار را ندارد

علیشاهی با اشاره به حجم معاملات در روز های گذشته اضافه کرد: پول موجود در بازار نیز قدرت بالا بردن قیمت سهام شرکت های شاخص ساز را نداشته و حرکت پول در صنعت های مختلف موید این مساله است. در این شرایط، یک روز صنعت پالایشگاهی مثبت می گردد، یک روز بانکی و یک روز فلزات و یک روز هم خودرویی ها. این نشان می دهد پول موجود در بازار توان بالا بردن نماد های شاخص ساز و عظیم را به صورت یکجا ندارد.

تحلیلگر بازار سرمایه توضیح داد: بعد از اینکه سهامداران متوجه شدند نمی توانند شاخص ساز ها را به حرکت در بیاورند، وارد سهم های کوچک شدند که مثبت شدن شاخص کل هموزن در حالی که شاخص کل منفی بوده است، این موضوع را نشان می دهد.

وی در انتها گفت: بعد از حمایت های اجرا شده از بازار، افراد به سمت نماد های شاخص ساز متمایل شدند که این مساله سبب شد سهامداران دست به فروش سهم های کوچک بزنند و مثبت شدن شاخص و منفی شدن شاخص کل هموزن به این علت بوده است.

منبع: فرارو

به "بودجه سال آینده شرایط بورس را مبهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه سال آینده شرایط بورس را مبهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید