برگزاری کارگاه تخصصی حصیربافی برای بانوان در روستای عِلوه

به گزارش سلامت و زیبایی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون از برپایی کارگاه تخصصی آموزشی حصیربافی ویژه بانوان صنعتگر روستاهای حاشیه شرق رودخانه کارون اطلاع داد.

برگزاری کارگاه تخصصی حصیربافی برای بانوان در روستای عِلوه

به گزارش سلامت و زیبایی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، حسن ناصر رئیس اداره میراث فرهنگی کارون امروز یکشنبه 23 دی ماه 97 گفت: از آن جا که تراکم حصیربافان در روستاهای بخش کوت امیر از جمله روستای عِلوه بسیار بالا است، به پیشنهاد آقای قاسمی معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تصمیم بر آن شد تا در راستای افزایش کیفیت بازاریابی محصولات این روستاها، این کارگاه تخصصی را برگزار کنیم.

او با بیان این که کارگاه مذکور در 56 ساعت کاری از فردا دوشنبه (24 دی ماه) شروع به کار خواهد نمود اضافه نمود:بازارشناسی و فنون فروش، کارآفرینی و خلاقیت، طراحی و نمادشناسی و تکنیکهای بافت و بهبافی حصیر سرفصل هایی هستند که در این کارگاه توسط اساتید مختلف به صنعتگران آموزش داده خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون با اشاره به این که این کارگاه به همت ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و کوشش شکرالله قاسمی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی به میزبانی روستای عِلوه برگزار خواهد شد اظهار امیدواری کرد: با این آموزشها، صنعتگران به سطح قابل قبولی در خلاقیت، فراوری و فروش برسند.

او گفت: به شرکت نمایندگان در این کارگاه آموزشی پس از برگزاری آزمون گواهی حضور در کارگاه اعطاء خواهد شد ضمن این که بعد از اتمام این کارگاه، نمایشگاهی از فراوریات آن در روستای علوه برپا خواهد شد.

ناصر ظرفیت این کارگاه را 30 نفر مطرح نمود و اضافه نمود: حضور در این کارگاه آموزشی رایگان است و ساکنان شهرستان کارون برای ثبت نام در این کارگاه می توانند به واحد صنایع دستی اداره میراث فرهنگی کارون مراجعه نمایند.

او در ادامه با بیان این که هر حرفه و صنعتی برای تداوم و بقای خود احتیاج به معرفی، آموزش و بروزرسانی دارد گفت: صنایع دستی نیز از این امر مجزا نیست و برای ارتقای دانش صنعتگران صنایع دستی استان باید از تجربیات افراد پیروز استفاده کرد و از انجمن های مردم نهاد بهره گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون اضافه نمود: از همین رو، این دوره آموزشی نیز به منظور توانمندسازی صنعتگران و معرفی فروش محصولاتشان، در محل روستای علوه برگزار خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری کارگاه تخصصی حصیربافی برای بانوان در روستای عِلوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه تخصصی حصیربافی برای بانوان در روستای عِلوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید