برگزاری هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل ، توسعه پارکینگ مخالف سیاست انسان محوری

به گزارش سلامت و زیبایی، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اهداف و شاخص های هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل را تشریح کرد.

برگزاری هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل ، توسعه پارکینگ مخالف سیاست انسان محوری

به گزارش سلامت و زیبایی، یوسف حجت ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح جزئیات هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل در تهران برگزار گردید گفت: کنفرانس بین المللی مهندسی و حمل و نقل 18 دوره است که برگزار می گردد و در حوزه علمی یکی از بهترین و مرجع ترین کنفرانس های علمی است که از ششم تا هشتم اسفند ماه در سالن های نمایشگاه بین المللی برگزار می گردد.

وی با بیان این که اولین بار است که در حاشیه این کنفرانس بین المللی نمایشگاه برگزار می گردد گفت: هجدهمین کنفرانس بین المللی با همکاری وزارت کشور و شهرداری های سراسر کشور اجرایی می گردد و موضوعاتی همچون حمل و نقل هماهنگی ، سیستم های حمل و نقل هوشمند، ایمنی، حمل و نقل پاک، مهندسی ترافیک، اقتصاد حمل و نقل، پی او دی و غیره به عنوان محورها و موضوعات در این کنفرانس آنالیز خواهد شد.

وی با بیان این که در حاشیه این کنفرانس بین المللی پنل های تخصصی برگزار می گردد اظهار کرد: برای اولین بار به موضوع استارتاپ ها در حمل و نقل عمومی توجه شده است به گونه ای که یک پنل تخصصی را به حوزه استارتاپ ها در حمل و نقل اختصاص داده ایم.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک با بیان این که اساتید و کارشناسان زیادی مقاله های علمی خود را برای ارائه به این کنفرانس ارسال کردند گفت: 517 مقاله دریافت شد که از این میان 137 مقاله برای ارائه در پنل ها انتخاب و مابقی نیز به صورت پوستر در کنفرانس اکران خواهد شد.

به گفته حجت، استارتاپی تحت عنوان حمل و نقلی شو در حاشیه کنفرانس فعالیت خواهد نمود تا کارشناسان و شرکت نمایندگان ایده های خود برای بهبود شرایط ترافیک را بتواند ارائه نمایند.

وی در مورد از سرگیری برگزاری این کنفرانس گفت: انتقاد عمده ای که در سال های گذشته به برگزاری این کنفرانس می شد این بود که این کنفرانس به سمت اقدامات لوکس پیش رفته بود وگرنه هیچ کس مخالف انجام مطالعات و تحقیقات علمی نیست اما از آن جایی که این کنفرانس جنبه تشریفاتی پیدا نموده بود، سال گذشته برگزار نشد اما کوشش کردیم که با کاهش تشریفات این کنفرانس علمی را برگزار کنیم.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک با بیان این که بعضی ها انتقاد می نمایند که چرا به جای برگزاری این کنفرانس اتوبوس و واگن نخریدید گفت: ما هیچ وقت از نظر علمی اشباع نمی شویم و این کنفرانس نیز پشتوانه علمی خوبی برای ما است. اما این کنفرانس هزینه ای ندارد و باید بگویم یک پنجم قیمت یک اتوبوس را صرف برگزاری کنفرانس نموده ایم که عدد قابل توجهی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال سلامت و زیبایی مبنی بر چرایی توسعه مترو به جای اتوبوس گفت: مترو و اتوبوس در اولویت کار ما واقع شده است اما مترو به دلیل آن که پاک است و ایمنی بیشتری دارد ارجح تر از اتوبوس است.

حجت در پاسخ به این سوال که چرا با وجود افزایش ترافیکی که طرح کاهش آلودگی هوا در رینگ دوم ایجاد نموده باز هم آنها را در سال 99 تغییر ندادید اظهار کرد: میزان تردد در حلقه دوم افزایش یافته چرا که مردم می توانستند 20 روز رایگان در هر فصل تردد نمایند که این انعطاف پذیری در استفاده از روزهای رایگان باعث شد که مردم بعضا از خودرو بیشتر استفاده نمایند. همچنین ارزان تر شدن ورود به محدوده طرح زوح و فرد سابق نیز سبب بالارفتن تعداد خودروها شد و نهایتا باید بگویم تخفیف هایی که در مورد طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا ارائه شد در مجموع سبب افزایش تعداد خودروها در حلقه دوم شد که ما پیشنهاد دادیم نرخ ورود به حلقه دوم افزایش یابد. اما شورای شهر آن را نپذیرفت. اما در طرح ترافیک برای سال آینده یک تغییری ایجاد کردیم و آن هم این است که صاحبان خودرو حتما باید از قبل روزهایشان را معین نمایند و از آن جایی که سقف ورود به محدوده را معین کردیم، ورود خودروها به محدوده کنترل می گردد که معین سقف ورود نیازمند آنالیز و تصویب شورای عالی ترافیک دارد که هنوز آن را معین نکردند.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد درآمد شهرداری از محل طرح ترافیک نیز گفت: در سال 96 درآمدمان 360 میلیارد تومان و در سال 97 نیز 300 میلیارد تومان بوده است که درآمدهای حاصله به نوسازی تاکسی ها معطوف شد.

وی در مورد تزریق ناوگان جدید نیز با بیان این که یک ایستگاه مترو آماده افتتاح است گفت: احتمالا 30 دستگاه اتوبوس و چندین دستگاه مینی بوس نیز تا انتها سال به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می گردد.

حجت در مورد کمبود پارکینگ در شهر نیز با بیان این که توسعه پارکینگ در شهر با شعار انسان محوری در تضاد است گفت: این که ما به پارکینگ ها یارانه بدهیم تا مردم با قیمت کمتری بتوانند خودروهایشان را در پارکینگ ها نگاه دارند، برخلاف سیاست انسان محوری است.

وی در مورد پایان پرداخت یارانه سوخت از سوی وزارت نفت به شهرداری گفت: پرداخت وزارت نفت به حمل و نقل عمومی به علت کاهش مصرف انرژی است چرا که به ازای هر مسافری که کمتر از حمل و نقل خصوصی استفاده می نمایند و به حمل و نقل عمومی اضافه می شوند در مصرف انرژی و سوخت صرفه جویی می گردد و وزارت نفت نیز براساس قانون می بایست مبلغی را به شهرداری ها بابت توسعه حمل و نقل عمومی بپردازند که ما آمارها را در اختیار وزارت نفت قرار دادیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل ، توسعه پارکینگ مخالف سیاست انسان محوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هجدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل ، توسعه پارکینگ مخالف سیاست انسان محوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید