آنالیز وزن به وزن آزادکاران ایران در رنکینگ جهانی، شرایط حساس حسن یزدانی و علیرضا کریمی

به گزارش سلامت و زیبایی، علیرضا کریمی و حسن یزدانی بهترین آزادکاران ایران در رنکینگ جهانی هستند اما برای حفظ صندلی و قرار دریافت در سیدبندی مسابقات جهانی، در شرایط حساسی به سر می برند.

آنالیز وزن به وزن آزادکاران ایران در رنکینگ جهانی، شرایط حساس حسن یزدانی و علیرضا کریمی

به گزارش سلامت و زیبایی، اتحادیه دنیای کشتی میخواهد در مسابقات دنیای 2019 و المپیک 2020 توکیو، کشتی گیران هر وزن را سیدبندی کند تا چهار نفر برتر رنکینگ دنیای در دورهای مقدماتی با یکدیگر روبرو نشوند و نهایتاً در نیمه نهایی به همدیگر برخورد نمایند. در این شرایط شانس کسب مدال 4 نفری که در رنکینگ هر وزن برتر باشند، بسیار بیشتر است.

اخیراً رنکینگ دنیای کشتی آزاد اعلام شد که نفرات متعددی از ایران شانس قرار دریافت در بین چهار نفر برتر دنیا و در واقع قرار دریافت در سیدبندی مسابقات دنیای 2019 قزاقستان را دارند.

در حال حاضر دو مسابقه دارای رنکینگ تا مسابقات دنیای باقی مانده است که هر آزادکاری به فرض اینکه در هر دو جام ساساری و یاشار دوغو قهرمان گردد نهایتاً می تواند تا 36 امتیاز بدست آورد.

در سیدبندی مسابقات دنیای 2019، نفر اول با نفر چهارم رنکینگ در یک گروه قرار می گیرند که نهایتاً در نیمه نهایی به همدیگر برخورد می نمایند و نفر دوم با نفر سوم چنین شرایطی را در گروه دیگر خواهند داشت.

اما شرایط کشتی گیران ایران برای قرار دریافت در بین 4 نفر برتر هر وزن چگونه است:

اطری با 20 امتیاز در رده دهم وزن 57 کیلوگرم

رضا اطری که با مدال طلای آسیا صاحب 20 امتیاز شده و تا رده دهم بالا آمده، کار بسیار سختی برای قرار دریافت بین 4 نفر برتر وزن خود دارد چرا که نفر چهارم این وزن صاحب 40 امتیاز است.

شرایط مساوی یخ کشی و احسانپور در 61 کیلوگرم

در وزن 61 کیلوگرم محمد باقر یخکشی نفر پنجم سال 2018 دنیا و بهنام احسانپور قهرمان سال جاری آسیا هر دو 20 امتیازی هستند و در رده های 7 و 8 ایستاده اند. نفر چهارم این وزن 38 امتیازی است و دستیابی به او کار سختی است هر چند یخکشی به جام ساساری اعزام می گردد و در صورت قهرمانی می تواند چشم به بالای رنکینگ داشته باشد.

شرایط نامناسب در اوزان 65 و 74 کیلوگرم/ ‬ شانزدهمی امامی

اما در سه وزن دیگر شرایط ایرانی ها اصلاً خوب نیست. در 65 و 74 کیلوگرم ایران کشتی گیری در بین حتی 20 نفر برتر ندارد و در 70 کیلوگرم نیز یونس امامی با 16 امتیاز در رده شانزدهم است. نفر چهارم این وزن صاحب 26 امتیاز است.

تیموری می تواند خود را به برترین های 79 کیلوگرم برساند

در وزن 79 کیلوگرم بهمن تیموری قهرمان سال جاری آسیا و عزت الله اکبری نفر پنجم دنیا با 20 امتیاز در رده 12 و 13 هستند. اکبری که با این وزن خداحافظی نموده اما تیموری می تواند نفر چهارم این وزن که 28 امتیازی است را بگیرد و این موضوع بستگی به حضور در دو تورنمنت باقی مانده و کسب عنوان در آن رقابتها دارد.

وضعیت حساس حسن یزدانی در 86 کیلوگرم

هرچند در این وزن حسن یزدانی و کامران قاسمپور هر دو مدعی رسیدن به تیم ملی هستند، اما یزدانی با 43 امتیاز در رده سوم و قاسمپور با 20 امتیاز در مکان یازدهم ایستاده اند. قاسمپور با توجه به اینکه در فهرست جام ساساری قرار ندارد، شانسی برای رسیدن به جمع چهار نفر برتر ندارد اما یزدانی به احتمال فراوان باید در یکی از دو مسابقه ساساری یا یاشاردوغو مسابقه دهد تا صندلی سوم خود را تثبیت کند.

در این وزن فاتح اردین از ترکیه و دیوید تیلور از آمریکا با 84 و 80 امتیاز حضورشان در بین 4 نفر برتر قطعی است اما حسن یزدانی با 43 و تیموراز فریف از اسپانیا با 39 امتیاز در مکان های بعدی قرار دارند ضمن اینکه کشتی گیران روسیه، بلاروس و اسلواکی در صورت حضور در مسابقات رنکینگ دار می توانند صندلی حسن یزدانی را تهدید نمایند.

اگر جدول به همین صورت بماند، در مسابقات دنیای حسن یزدانی (در صورت ملی پوش شدن) و دیوید تیلور در یک سمت جدول قرار می گیرند و تا نیمه نهایی به هم برخورد نمی نمایند. (در سیستم رنکینگ نفر اول با نفر چهارم در یک گروه و نفر دوم با نفر سوم در گروه دیگر قرار می گیرند و تا نیمه نهایی هم با هم رودررو نمی شوند.) اما اگر یزدانی از جمع 4 نفر برتر خارج گردد، ممکن است اتفاق سال قبل تکرار گردد و در دور اول حریف تیلور گردد. بنابراین مربیان تیم ملی باید وضعیت کشتی گیران این وزن را به دقت زیر نظر بگیرند تا اگر لازم بود، یزدانی به یکی از دو مسابقه رنکینگ دار (ساساری یا یاشار دوغو) اعزام گردد.

علیرضا کریمی در رده دوم 92 کیلوگرم

جی دن کاکس قهرمان دنیا از آمریکا با کسب 78 امتیاز، با اختلاف زیاد نفر نخست وزن 92 کیلوگرم است و علیرضا کریمی با 45 امتیاز در صندلی دوم واقع شده است. با توجه به نزدیکی امتیازات نفرات دوم به بعد در این وزن، احتمالاً علیرضا کریمی برای قرار دریافت در بین 4 نفر سیدبندی، احتیاج به حضور در یکی از دو تورنمنت رنکینگ دارد که البته این موضوع به حضور رقبای کریمی در مسابقات پیش رو نیز بستگی دارد. اگر کریمی ملی پوش گردد و صندلی دومی خود در رنکینگ دنیای را حفظ کند، تا فینال با رقیب آمریکایی رودررو نخواهد شد.

احتیاج رضا یزدانی به حضور در جام ساساری یا یاشاردوغو

رضا یزدانی پس از دو سال دوری از میادین رسمی، در جام دان کلوف به مدال برنز و در قهرمانی آسیا به مدال طلا رسید تا با 34 امتیاز به رده پنجم رنکینگ دنیای برسد. یزدانی اگر می خواهد به جمع 4 نفر برتر سیدبندی برسد، باید در مسابقات رنکینگ شرکت کند چرا که نفرات سوم و چهارم وزن 97 کیلوگرم در دسترس هستند.

پرویز هادی در رده ششم رنکینگ دنیای

در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی با 41 امتیاز در رده ششم سنگین وزن است و با نفرات سوم و چهارم فاصله کمی دارد. هادی در صورت کسب عنوان در مسابقات رنکینگ دار، می تواند جزو 4 نفر برتر قرار گیرد تا در صورت ملی پوش شدن، قرعه ساده تری نصیبش گردد. در این وزن یدالله محبی با 20 امتیاز در مکان یازدهم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آنالیز وزن به وزن آزادکاران ایران در رنکینگ جهانی، شرایط حساس حسن یزدانی و علیرضا کریمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز وزن به وزن آزادکاران ایران در رنکینگ جهانی، شرایط حساس حسن یزدانی و علیرضا کریمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید