ایجاد فضای امن در جامعه و افزایش احساس امنیت و آرامش با مشارکت مسئولانه شهروندان

به گزارش سلامت و زیبایی، رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام گفت: ایجاد فضای امن در جامعه و افزایش احساس امنیت و آرامش با مشارکت مسئولانه شهروندان میسر است.

ایجاد فضای امن در جامعه و افزایش احساس امنیت و آرامش با مشارکت مسئولانه شهروندان

به گزارش خبرنگار از ؛سرهنگ مهرداد علیمحمدی رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام گفت:در گذشته های نه چندان دور هر گاه در گوشه ای از شهر درگیری و نزاع میان 2 یا چند نفر رخ می داد، طولی نمی کشید که با مداخله رهگذران دو طرف وادار به فروخوردن خشم و سرانجام دادن به رفتار های پرخاشگرانه خود می شدند.

علیمحمدی افزود: تصویری که این روز ها کمتر شاهد آن هستیم و مدتهاست جای خود را به حضور بی تفاوت رهگذران در برابر سرنوشت همشهریان خود داده است و واکنش افراد به مشاهده چنین صحنه هایی تنها در تصویربرداری از صحنه های ناراحت کننده ضرب و شتم افراد به منظور نشر در فضای مجازی خلاصه شده است.

او با بیان اینکه ایجاد فضای امن در جامعه و افزایش احساس امنیت و آرامش با مشارکت مسئولانه شهروندان میسر است، خاطر نشان کرد:شاید بسیاری از افراد مداخله در چنین شرایطی را وظیفه پلیس می دانند که بی شک در فضای کنونی جامعه و پر رنگ شدن نقش اقدامات قانونی در برخورد با حوادث اجتماعی نیز چنین می باشد.

این مقام انتظامی توضیح داد:بیشتر قتل های خانوادگی ناشی از اختلافات حل نشده ای است که سال ها به طول انجامیده است و این در حالی است که به سادگی با شناسائی این خانواده ها توسط همسایگان و افراد معتمد محل و باز طریق ریش سفیدانه می توان از تعمیق اختلافات میان اعضای خانواده جلوگیری یا این افراد را با مراکز مشاوره ای که در سطح شهر به ارائه خدمات مشاوره به شهروندان می پردازند آشنا کرد.

سرهنگ علیمحمدی افزود:از جمله این مراکز، می توان از مراکز مشاوره آرامش نام برد که زیر نظر نیروی انتظامی به صورت رایگان به ارائه خدمات تخصصی روان شناختی به شهروندان می پردازند.

او ادامه داد:یکی از ابزار های اصلی پلیس در حل و یا کشف پرونده های جنائی از جمله سرقت های مسلحانه از اماکن خصوصی و دولتی، استفاده از اطلاعات و داده هایی است که بعضی شهروندان مسئولانه در اختیار پلیس قرار می دهند.

رئیس پلیس پیشگیری استان افزود: توجه به آموزش های همگانی که توسط کارشناسان اعزامی از این پلیس در مدارس، مساجد و سرای محلات و. ارائه می گردد و عمل به این توصیه ها، به پیشگیری از مال باختگی و بزه دیدگی شهروندان منجر شده و این امر نیز در نهایت به کاهش حجم پرونده های متشکله در مراکز انتظامی می انجامد.

سرهنگ علیمحمدی گفت: شهروندان در صورت تمایل به همکاری در زمینه های مرتبط با وظایف پیش بینی شده برای پلیس از جمله مقابله با انواع سرقت، نزاع های فردی ودسته جمعی، قاچاق کالا و ارز، می توانند در قالب طرح پلیس افتخاری دانسته ها و مشاهدات خود را به منظور تسریع در حل پرونده های در دست اقدام با پلس به اشتراک بگذارند.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایجاد فضای امن در جامعه و افزایش احساس امنیت و آرامش با مشارکت مسئولانه شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد فضای امن در جامعه و افزایش احساس امنیت و آرامش با مشارکت مسئولانه شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید