اعلام شرایط اضطراری در استان های نیویورک و نیوجرسی

به گزارش سلامت و زیبایی، رئیس جمهور آمریکا با اعلام شرایط اضطراری در دو استان توفان زده، دستور داد منابع اقتصادی فدرال برای یاری به امدادگران محلی جهت مقابله با ویرانی های سیل اختصاص یابد.

اعلام شرایط اضطراری در استان های نیویورک و نیوجرسی

به گزارش گروه بین الملل سلامت و زیبایی، در پی رسیدن توفند ایدا به سواحل شرقی ایالات متحده و وقوع سیل عظیم در استان های نیویورک و نیوجرسی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این دو استان شرایط اضطراری اعلام نمود.

کاخ سفید امروز (آدینه) طی بیانیه ای ضمن اعلام خبر تصمیم بایدن برای برقراری شرایط اضطراری در نیویورک و نیوجرسی، گفت رئیس جمهور آمریکا بعلاوه دستور داده تمام منابع فدرال در این دو استان برای یاری به فرایند امدادرسانی به کار گرفته گردد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در بیانیه کاخ سفید آمده است: رئیس جمهور [بایدن] به وزارت امنیت داخلی و آژانس فدرال مدیریت بحران دستور داد تا تمام کوشش های امدادی را هماهنگ نمایند.

رسانه های آمریکایی هم امروز گزارش دادند که تلفات باران های سیل آسا در استان های نیویورک، نیوجرسی، پنسلیوانیا و کنتیکت به 44 نفر افزایش یافته و تعدادی هم مفقود هستند.

شب گذشته، نیویورک رکورد بی سابقه بارش هشتاد میلیمتری باران ظرف یک ساعت را ثبت کرد. رکورد قبلی در این استان یک ماه قبل و با 49 میلیمتر بارش ثبت شده بود.

ایدا به اسم پنجمین توفند عظیم آمریکا، از روز یکشنبه وارد استان لوئیزیانا شد و رانش زمین و وزش بادهایی با سرعت بیش از دویست کیلومتر بر ساعت را به همراه داشت.

در پی هرج و مرج در شهر نئواورلئان در پی وقوع طوفان سهمگین آیدا و قطع کلی برق در این شهر عظیم، نیروهای پلیس این شهر گروهی از افسران مبارزه با غارتگری را در سطح شهر مستقر نموده و با گارد ملی لوئیزیانا در این خصوص همکاری می نماید.

شدت طوفان آیدا طی روزهای اخیر به مقدار ای بالا بوده است که روز دوشنبه، بیش از یک میلیون خانه در سراسر لوئیزیانا و می سی سی پی بدون برق بود و از میان 144 هزار خانه در منطقه بیگ ایزی هم با مشکل قطعی برق روبرو شده بود و آن طور که بعضی گزارش ها نشان می دهد، این قطعی برق احتمالا سه هفته ادامه خواهد داشت.

بایدن در نشست خبری پنجشنبه شب گفت: طوفان ایدا طی روزهای گذشته و آتش سوزی های گسترده در غرب و سیل بی سابقه در نیویورک و نیوجرسی، به ما یاد آور می شوند که این طوفان های شدید و بحران اقلیمی، حی و حاضرند..

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "اعلام شرایط اضطراری در استان های نیویورک و نیوجرسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط اضطراری در استان های نیویورک و نیوجرسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید