اظهارات ترامپ ترمز دلار را کشید

به گزارش سلامت و زیبایی، ترس از پیامدهای جنگ تجاری جلوی رشد بیشتر دلار را گرفت.

اظهارات ترامپ ترمز دلار را کشید

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: هر چند که انتظار می رفت رالی دلار در برابر ارزهای دنیا امروز نیز ادامه یابد اما تهدید دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا به اعمال تعرفه های جدید بر واردات کالاهایی به ارزش 300 میلیارد دلار از چین باعث شد تا جلوی روند صعودی دلار گرفته گردد. بازارهای مالی نگران اند که عملی شدن تهدیدات ترامپ، تنش های تجاری بین دو اقتصاد نخست دنیا را به نقطه بی بازگشتی برساند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای دنیای را اندازه می گیرد در معاملات روز سه شنبه 21 خردادماه تنها با 0.02 درصد افزایش نسبت به روز قبل روبرو شد و در سطح 96.781 واحدی بسته شد. به گفته تحلیل گران تا زمان نشست سران گروه 20 در اواخر این ماه، نوسانات بازار محدود و با احتیاط کامل خواهد بود.

یوکیو ایشیزوکی، استراتژیست ارشد ارزی در مؤسسه دایوا سکیوریتیز گفت: اگر طرف چینی احساس کند که مذاکرات فایده ای ندارد احتمالاً در آن شرکت نخواهد کرد. ترامپ با این فرض از اهرم فشار استفاده نموده است که ملاقات او با همتای چینی اش انجام می گردد اما در واقعیت اصلاً معلوم نیست که طرف چینی حاضر به ملاقات باشد یا خیر.

یوان در مبادلات امروز در برابر دلار 0.2 درصد عقب نشست تا هر دلار به 6.931 یوان برسد. یوان کماکان در پایین ترین سطح هفت ماه اخیر خود در برابر اسکناس سبز قرار گرفته است. آمارهای جدید نشان می دهد که واردات چین 8.5 درصد کاهش یافته است و این مساله در کنار کاهش رشد مالی ممکن است پول چین را وارد فاز بعدی کاهشی کند.

دیگر ارز مهم آسیایی یعنی دلار استرالیا نیز با افت مشابه 0.2 درصدی روبرو شد تا هر دلار استرالیا به 0.6965 دلار آمریکا برسد. هر دلار در برابر ین ژاپن نسبتاً بدون تغییر در مقایسه با روز گذشته و به ازای 108.415 ین مبادله شد.

یورو که هفته گذشته صعود دلچسب 1.5 درصدی در برابر دلار را تجربه نموده و در معاملات دیروز در مقابل این ارز عقب نشسته بود، امروز توانست روند نزولی را متوقف و نسبتاً بدون تغییر در مقایسه با روز گذشته و به ازای 1.1315 دلار مبادله گردد. ارزش دلار در برابر پوند، دلار کانادا، دلار سنگاپور و فرانک سوئیس نیز نسبتاً ثابت ماند.

منبع: همشهری آنلاین

به "اظهارات ترامپ ترمز دلار را کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات ترامپ ترمز دلار را کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید