استقبال اهالی ادبیات از تداوم یک انتخاب شاعرانه

به گزارش سلامت و زیبایی ، انتخاب غلامرضا طریقی، شاعر شناخته شده کشورمان به سمت سرپرست دفتر توسعه شعر و داستان موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در روزهای گذشته با واکنش خوب اهالی قلم و ادبیات همراه بود و افراد زیادی نسبت به این اتفاق واکنش مثبت نشان دادند؛ چرا که معتقدند بعد از دوره مدیریت بهروز جلالی (که خود شاعر است) انتخاب یک اهل قلم دیگر می تواند بیانگر نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران به اهل قلم باشد.

استقبال اهالی ادبیات از تداوم یک انتخاب شاعرانه

از این رو، بعد از گذشت چند روز از این انتصاب شخصیت های شناخته شده ای مثل محمد علی بهمنی، محمد سلمانی، اسماعیل امینی، علی محمد مودب، ابراهیم اسماعیلی اراضی، فریبا یوسفی، محمدکاظم کاظمی، سعید بیابانکی، مصطفی محدثی خراسانی، امید صباغ نو، صابر قدیمی، مرتضی کاردر، نرگس بدشت، ابوالفضل کریمی، نغمه مستشارنظامی و ساجده جبارپور اشاره نمود.

در ادامه به تعدادی از این پیغام ها اشاره می کنیم:

محمدعلی بهمنی در پیغامی خطاب به طریقی نوشت: طریقی جان! می دانم این تغییرها تو را تغییر نخواهد داد . تو زاده شعری و وَ هر شعرت جایگاهی فراتر از شعر برای شما و دوستداران شماست.

محمد کاظم کاظمی هم در صفحه خود نوشت:

پادشاهی برفت، پاک سرشت

پادشاهی نشست، حورنژاد

از برفته همه دنیا غمگین

وز نشسته، همه دنیا دلشاد

چه آن موقع که بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برقرار بود (و اکنون نیست) و چه آنگاه که بنیاد در دل خانۀ کتاب و ادبیات ایران حل شد، مرهون محبت های این سه تن بوده ایم، مهدی قزلی مدیرعامل سابق بنیاد، بهروز جلالی جانشین او و غلام رضا طریقی که تازه بر این مسند تکیه زده است، مسندی که آوردهٔ مهم آن برای خود شخص، لذت خدمت به ادبیات فارسی است.

به غلام رضا طریقی گرامی تبریک می گویم و قدردان همه خدمات مهدی قزلی و بهروز جلالی و دیگر همه اعضای بنیاد سابق و دفتر شعر و ادبیات داستانی نو هستم.

بعلاوه اسماعیل امینی نوشت:

از این که دوست شاعرمان غلامرضا طریقی، مسئول دفتر شعر و ادبیات خانهٔ کتاب شده خوشحالم، طریقی را دوستداران شعر به مهربانی، تواضع، خلاقیت و دانایی می شناسند. امیدوارم که روزهایی پر از روشنی پیش روی او و تمام دوستداران شعر باشد. برای بهروز جلالی که با کارنامه ای پربار از مسئولیت فراغت یافته، آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

اسماعیلی اراضی هم در متن کوتاهی نوشت: کاش همه کارها به اهلش سپرده گردد، شادباش به اهالی شعر و داستان ایرانی

مرتضی کاردار هم نوشت: خوشحالم که یکی از برترین های حال حاضر غزل فارسی به مدیریت دفتر توسعه شعر و ادبیات داستانی رسیده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "استقبال اهالی ادبیات از تداوم یک انتخاب شاعرانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال اهالی ادبیات از تداوم یک انتخاب شاعرانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید