اداره امور کنسولی دانشجویان بین المللی دانشگاه های اصفهان افتتاح شد ، بهره برداری از کتابخانه دانشکده زبان های خارجی

به گزارش سلامت و زیبایی، اداره امور کنسولی دانشجویان بین المللی دانشگا ه های استان اصفهان و کتابخانه دانشکده زبان های خارجی در دانشگاه اصفهان افتتاح شد.

اداره امور کنسولی دانشجویان بین المللی دانشگاه های اصفهان افتتاح شد ، بهره برداری از کتابخانه دانشکده زبان های خارجی

به گزارش گروه دانشگاه سلامت و زیبایی، میرخانی، معاون اداری و اقتصادی دانشگاه اصفهان در مراسم افتتاح اداره امور کنسولی دانشگاه های استان اصفهان گفت: بعد از اینکه برای ستاد شاهد جای مناسبی تهیه شد و این ساختمان را تخلیه کردند، با توجه به قدمت ساختمان، موضوع مورد ارزیابی توسط کمیته فنی دانشگاه نهاده شد و مقرر شد این ساختمان مورد نوسازی و بازسازی اساسی و در اختیار امور کنسولی دانشگاه قرار گیرد.

به گفته وی، در این بازسازی فضا های اداری مطابق با نظر بهره بردار مشخص شد که از مهم ترین مسائل الحاق راهرو به اتاق های اداری جهت بهبود فضای اداری است. همچنین ضمن حفظ پاسیو قدیمی نسبت به اصلاح و ایمن سازی آن اقدام شد؛ در ضمنً سیستم سرمایش و گرمایش نیز با کیفیت مطلوب اصلاح و بازسازی شد.

میرخانی به همراه معاون آموزشی، سرپرست دانشجویان غیرایرانی دانشگاه اصفهان و مسئول اداره کنسولی، همچنین از اتمام عملیات اجرایی پروژه مجموعه امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی، اداره امور کنسولی دانشگاه ها، مجموعه تعاونی های دانشگاه و اداره بازنشستگان دانشگاه نیز بازدید کردند.

افتتاح کتابخانه دانشکده زبان های خارجی با حضور اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران

آیین بهره برداری از کتابخانه و سالن مطالعه دانشکده زبان های خارجی دانشگاه اصفهان با حضور اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران، میرخانی، معاون اداری و اقتصادی، رکنی زاده، معاون پژوهش و فناوری، شاقول، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، شفیعیون، رییس کتابخانه مرکزی، شکریان زینی، رییس دانشکده زبان های خارجی، قاسمی، رییس دانشکده علوم ورزشی و جمعی از مدیران، اعضای هیئت علمی و کارکنان کتابخانه دانشکده زبان های خارجی برگزار گردید.

اسقف اعظم، دانشگاه اصفهان را یکی از دانشگاه جامع و عظیم جهان دانست که ظرفیت های بسیار خوب و ارزشمندی دارد.

وی در ادامه ضمن بیان تاریخ ارمنی های اصفهان گفت: شمار ارمنیان در ایران حدود 120000 نفر می باشند و بخش قابل توجهی از آن ها در اصفهان ساکن هستند.

اسقف اعظم همچنین ضمن بازدید از ساختمان ارمنولوژی با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه اصفهان و اهدای هدیه ای به رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان، کتابخانه دانشکده زبان های خارجی این دانشگاه را نیز مکانی ارزشمند برای پویندگان علم و دانش قلمداد کرد.

سعید شفیعیون، رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان، ضمن ارایه گزارشی مبسوط از اجرایی کردن طرح تجمیع کتابخانه های دانشگاه گفت: کتابخانه دانشکده علوم ورزشی که در ضلع شرقی دانشگاه قرار داشت، دور از دسترس دانشکده بود و همچنین در این کتابخانه فضا و شرایط نگهداری کتاب ها مناسب نبود به همین خاطر کتاب ها به دانشکده زبان های خارجی منتقل و با کتابخانه این دانشکده تجمیع شد. تا هم فضای بهتری برای این کار اختصاص پیدا کند و هم اینکه دسترسی آسان تری برای دانشکده علوم ورزشی فراهم گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به افزایش حجم کتاب ها در دانشکده زبان، محیط کتابخانه دانشکده زبان بسنده نبود، زیرا این دانشکده فاقد کتابخانه استاندارد بود و به صورت اتاق به اتاق کتاب ها از هم جدا شده بودند.

شفیعیون توضیح داد: با همکاری و همراهی رییس دانشکده زبان های خارجی، طبقه زیرزمین این دانشکده که به عنوان بخش راکت ساختمان محسوب می شد، با عنایت رییس دانشگاه و معاونت اداری و اقتصادی، بهسازی و متناسب با الگوی مخزن و کتابخانه طراحی شد.

وی اظهار کرد: این کتابخانه با زیرساخت های امنیتی و بایستگی های فضایی از جمله نور و ملزوماتی که یک کتابخانه به طور طبیعی باید داشته باشد در تابستان امسال آماده شد.

با توجه به شرایط سخت کرونایی، همکاران کتابدار یاری کردند تا انتقال کتاب ها در طول یک ماه کاری انجام گردد و کتابخانه امروز که در طبقه پایین دانشکده زبان واقع شده است با حدود 80 هزار جلد کتاب جوابگوی متقاضیان هم دانشکده زبان و هم دانشکده علوم ورزشی هست و در ضمنً فضای قرائت خانه ای که در آن کتابخانه دیده شده و همچنین با تجمیع آن با کتابخانه ارمنولوژی یک فضای دیگری هم برای قرائت خانه در دانشگاه ایجاد خواهد شد.

لازم به ذکر است، پروژه های مذکور با هزینه ای بالغ بر 8 میلیارد ریال توسط شرکت پارسه گسترش سپانو و با نظارت اداره نوسازی و بهسازی دفترفنی دانشگاه اصفهان به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اداره امور کنسولی دانشجویان بین المللی دانشگاه های اصفهان افتتاح شد ، بهره برداری از کتابخانه دانشکده زبان های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره امور کنسولی دانشجویان بین المللی دانشگاه های اصفهان افتتاح شد ، بهره برداری از کتابخانه دانشکده زبان های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید